Ajánlott cikkek

Sajtóközlemények 04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
Sajtóközlemények 03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

Ügyféltájékoztatók 05/10/2021
api - IT rendszereinek zökkenőmentes kapcsolódása a DACHSER szolgáltatásaihoz.

Amikor az ellátási lánc folyamatai a digitális világban találkoznak, intelligens logisztikát hoznak létre.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 05/10/2021
Optimalizálja logisztikai folyamatait a DACHSER IT rendszereinek segítségével

Amikor az ellátási lánc folyamatai a digitális világban találkoznak, intelligens logisztikát hoznak létre.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 05/10/2021
edi - Kommunikációs platform nagy mennyiségű adat gyors és biztonságos feldolgozásához

Amikor az ellátási lánc folyamatai a digitális világban találkoznak, intelligens logisztikát hoznak létre. 

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 05/10/2021
eLogistics – Gyors és naprakész információkat kínál Önnek a teljes ellátási lánc során

Amikor az ellátási lánc folyamatai a digitális világban találkoznak, intelligens logisztikát hoznak létre. 

Elolvas
Hírek 04/30/2021
Új vezetővel folytatja tovább a DACHSER Food üzletága

Új vezetőt köszöntenek Magyarország egyik vezető logisztikai vállalata, a Liegl&Dachser csapatában. Horváth Tamást, az élelmiszerlogisztikai üzletág új vezetőjét 2021 első negyedévében nevezték ki.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 04/29/2021
Aktuális helyzet Indiában, legfrissebb operációs hírek a DACHSER üzletágaiban

Mostani tájékoztatónkban beszámolunk a DACHSER indiai üzleti egységeinek legfrissebb működési állapotáról. A 2021. április 28-i helyzet ismertetése: 

A DACHSER India telephelyei:

Indiában a legtöbb fióktelepet elővigyázatosságból zárva tartják a COVID-esetek számának drasztikus emelkedése miatt. Munkatársaink home officban dolgoznak, csak készenléti személyzet tartózkodik az irodákban, ezért feltehetően késések lépnek fel az adminisztrációs folyamatokban a hirtelen kialakult krízishelyzetnek köszönhetően. A lezárások kihatással vannak  a légi-, és  tengeri szállítmányozásra, a vámkezelési folyamatokra, valamint a belföldi teherszállítmányozás működésére egyaránt. 

Légi szállítmányozás

  • A legtöbb ország leállította indiai utasforgalmát, ami azt eredményezte, hogy az Indiából induló és oda érkező nemzetközi útvonalakon egyetlen járat sem közlekedik.
  • Ez további korlátozásokat eredményezett az amúgy is szűkös szabad helyek területén.
  • Várhatóan áremelkedés fog bekövetkezni minden ipari ágazatban.
  •  Hosszabb szállítási határidőkkel kell számolni a rendelkezésre álló csökkent kapacitások miatt.

Tengei szállítmányozás

  • A tengeri szállítmányozás már szembesült a Szuezi-csatorna március végi blokádja miatt kialakult helyzettel.
  • A kikötők és a terminálok már a megszokott ügymenet szerint működnek, de a hajók menetrendjét befolyásolja a Szuezi-csatorna korábbi elzáródása, valamint a COVID esetek hirtelen növekedése Indiában. A helyzetből kifolyólag mindenhol késésekkel kell számolni. Az ügyfeleknek azt javasoljuk, hogy legalább 1-2 hetes várakozást mindenképpen kalkuláljanak bele készleteik tervezése során.
  • További késésekre lehet számítani a kommunikációs és operációt érintő ügyintézési folyamatokban a vámhatóságok és a hajózási társaságok személyzete körében.

Vámeljárások

  • Indiában nincs szokatlan fennakadás az áruszállítmányozásban és egyenlőre nem várható munkabeszüntetés sem.
  • A vámkezelési eljárások ugyan lassabb ütemben, de folyamatosan zajlanak.
  • A vámhatóságoknál kevesebb munkaerő dolgozik, egyetlen vámügynök sem találkozhat a vámtisztviselőkkel, minden folyamat arctalanul zajlik visszafogottabb munkatempóban. 

A DACHSER sarkalatos intézkedéseket tett munkatársai egészségének és biztonságának megőrzése érdekében, és mindezek mellett továbbra is arra törekszik hogy kézben tartsa a napi operációs folyamatokat úgy, hogy azok csak minimális hatással legyenek az ügyfelek ellátási láncaira. Munkatársaink minden lehetséges eszközt felhasználva azon dolgoznak, hogy megbírkózhassanak az előttünk álló kihívásokkal.

Weboldalunkat a témában folyamatosan frissítjük. További kérdése esetén forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz.

 

Elolvas
Sajtóközlemények 04/20/2021
Az ügyfelek bizalma erősödött, a DACHSER elégedett az éves eredményével

A DACHSER egyértelműen sikeres 2020-ra tekinthet vissza, amely a logisztikai szolgáltató, az ügyfelek és szállító partnerei közötti hűségnek és kölcsönös bizalomnak köszönhető. A DACHSER nettó 5,61 milliárd EUR konszolidált árbevételt könyvelhetett el az elmúlt évre, ami minimális, 0,9 %-os csökkenést jelent 2019-hez képest.

Elolvas
Sajtóközlemények 04/15/2021
Elindítja első nemzetközi járatát Pécsről a DACHSER

A német székhelyű vállalat az elmúlt időszakban számos új járatot indított Magyarországról, többek között Bad Salzuflenbe és Lengyelországba. Az új direkt vonal Pécs és a németországi Gersthofen között idén márciusban indult el. 

Elolvas
Sajtóközlemények 04/07/2021
A DACHSER Food Logistics és a Heidelmann bővíti partnerkapcsolatát

A DACHSER 25 éve működik együtt a német Heidelmann logisztikai céggel az élelmiszer-logisztika területén. Európai szintű partnerségük további hosszú távú fenntartásáról állapodtak meg.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2021
Tájékoztatás a Szuezi-csatornán megrekedt teherhajóról

A média legfrissebb tájékoztatója szerint a „MS Ever Given” konténerszállító hajót a tegnapi napon kiszabadították a Szuezi-csatornán.

Az Ever Given már ismét közlekedik. Ezzel lezárult a Szuezi-csatorna blokádja a balesetet követő hat nap után. Napok, sőt hetek telnek majd el, amíg megszűnik a mintegy 400 hajó forgalmi dugója. A világkereskedelem szempontjából fontos átjárón most már ismét közlekednek a hajók, adta hírül a csatorna üzemeltetője. 

Várhatóan 6-8 napra valószínűsítik a teljes forgalmi rend helyreállítását, ami pillanatnyilag hatalmas késéseket okoz a konténerszállító hajók továbbhaladásában. 

Néhány nappal ezelőtt a hajózási társaságok megkezdték egyes hajóik átirányítását Dél-Afrika felé, pontosabban,  a Jóreménység fokának megkerülését, ami körülbelül plusz 3500–3800 további tengeri mérföld megtételét jelentheti 10-12 napos késéseket okozva. 

Weboldalunkat folyamatosan frissítjük. Ha bármilyen problémája vagy kérdése merülne fel, keresse országának illetékes DACHSER kirendeltségét. 

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

Hírek 05/12/2021
Change is his steady state

Stefan Hohm took on the role of Chief Development Officer (CDO) at DACHSER in January 2021. He is now responsible for the new IT & Development (ITD) executive unit, which deals with research and development, innovation topics, IT, contract logistics, and global industry solutions. The 48-year-old began his career at the company with a dual-study program in 1992. Today, almost thirty years later, he is just as enthusiastic, energetic, and passionate about DACHSER and logistics as ever before. We interviewed him to find out what has shaped his career to date, and how he is managing his new responsibilities as a member of the Executive Board.

Elolvas
Hírek 05/12/2021
High hopes for hydrogen - A look at future technologies

What role does hydrogen play in designing logistics without greenhouse gas emissions? A check on the energy source H2.

Elolvas
Hírek 05/11/2021
DACHSER Food Logistics opens new location for the Milan region

DACHSER Food Logistics has opened a new location in Massalengo just outside Milan, in the Lombardy region. The new location’s proximity to the A1 highway offers food producers a fast connection to all parts of Italy as well as the whole of Europe.

Elolvas
Sajtóközlemények 05/10/2021
DACHSER expands emission-free city deliveries to eleven European cities

By the end of 2022, DACHSER deliveries to the city centers of at least eleven European metropolitan regions will be emission-free. To date, DACHSER Emission-Free Delivery has been implemented in Stuttgart, Freiburg, and Oslo. Preparations are now also underway in Berlin, Munich, Strasbourg, Paris, Prague, Copenhagen, Madrid, and Porto.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

Ügyféltájékoztatók 03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
Sajtóközlemények 08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
Hírek 07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
Sajtóközlemények 06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
Hírek 09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
Sajtóközlemények 11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas
Hírek 09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas
Sajtóközlemények 06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas