Ajánlott cikkek

Sajtóközlemények 04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
Sajtóközlemények 03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

Ügyféltájékoztatók 01/21/2021
A Kínai Újév hatása a logisztikára

A 2021. február 12.-én kezdődő Kínai Újév Kína legnagyobb fesztiválja, ahol az emberek családjukkal együtt közösen ünneplik az új év kezdetét. Az egy héten át tartó nemzeti ünnepi eseménysorozat  jelentős hatást gyakorol majd a logisztikára. 

Az alábbi információk áttekintést adnak a fesztivál néhány kulcsfontosságú tudnivalójáról, valamint a logisztikára gyakorolt lehetséges hatásairól.

Fontos időpontok és meghatározó tudnivalók:

  • 2021. február 12-én kezdődik a Kínai Újév (A Bivaly éve).
  • A kínai nemzeti ünnepi eseménysorozat február 11.-én kezdődik és február 17.-én ér véget, ami azt jelenti, hogy a vállalkozások nagy része – beleértve a kínai DACHSER telephelyeket is – zárva tart és majd csak február 18.-án nyit újra.
  • A kínai gyárakat és egyéb gyártási létesítményeket hosszabb időre is bezárhatják. Előfordulhat, hogy a gyártás már egy héttel a Kínai Újév előtt szünetel és feltehetően egyes gyárak is csak egy hónappal később folytatják majd működésüket.
  • A hosszú ünnep lehetővé teszi, hogy a városok dolgozói visszautazhassanak szülővárosukba egy családi összejövetelre, bár a pandémia miatt ebben az évben ez feltehetően másképp fog alakulni.

Az ellátási láncra gyakorolt hatás:

  • A hosszú ideig tartó kínai ünnepi eseménysorozat  akár egy hónapos késedelmet is okozhat a szállításokban.
  • A feldolgozóipar fent említett leállási ideje miatt legalább egy hétig nem lesz termelés Kínában. Annak ellenére, hogy a gyárak majd fokozatosan újraindulnak, a termelés nem fog azonnal teljes kapacitással üzemelni. 
  • A fenti események Ázsia más országainak gyártási volumeneire is hatást gyakorolnak, mivel egyes alkatrészek egyrészt Kínából származhatnak, másrészt maga az összeszerelési folyamatok helyszíne is Kínában történik. 
  • A legtöbb szállítmányozó társaság ilyenkor nagyobb készletet állít be, amely elegendő mennyiségi utánpótlást biztosít a Kínai Újév időszakára, ami viszont az ünnepek előtti szállítások növekedéséhez, valamint a fesztivál után a piaci viszonyok lassabb normalizálódásához vezet. 

A felesleges áremelkedések és késések elkerülése érdekében ajánlott az ajánlatkéréseket és fuvarmegbízásokat időben leadni. A DACHSER logisztikai szakértői segítenek Önnek a megtervezésben. Személyre szabottan kidolgozzuk Önnek azt a legoptimálisabb megoldást, ami az ellátási lánc zavartalan fennakadását biztosítja a Kínai Újév időszakára. 

Elolvas
2
Hírek 01/18/2021
A DACHSER segítségével jutottak el az adományok a rászorulókhoz

A DACHSER kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fenntartható társadalom érdekében civil szervezeteket támogasson, nemcsak nemzetközileg, de lokálisan is. A múlt évben decemberben a Liegl&Dachser Kft. a MikulásGyár munkáját segítette, a vállalat felajánlotta, hogy az ország 24 Auchan áruházában összegyűjtött adományokat a Magyar Vöröskereszt helyi szervezeteihez szállítja. 

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 01/18/2021
Bexit megállapodás – 2021. január 1.-től érvényes vámeljárási adminisztratív rendelkezések

2020.12.24.-én megállapodás született az EU és az Egyesült Királyság jövőbeni közös együttműködéséről és kereskedelméről. 

Lényeges szempont, hogy az EU és az Egyesült Királyság között mindkét területről történő áruszállítás esetén nem kell vámköltséget fizetni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az adminisztratív "vámkezelés" megszűnik. Ez azt jelenti, hogy az ügyfélnek a vámeljáráshoz szükséges összes dokumentációt be kell nyújtania felénk annak érdekében, hogy mi azt előzetesen ellenőrizhessük és küldeményét mihamarabb továbbíthassuk.  

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ez a rendelet 2021. január 1.-től az EU és az Egyesült Királyság közötti összes szállításra vonatkozik, kivételt ez alól csak az EU-ból Észak-Írországba irányuló küldemények továbbítása jelent. Fontos közlendő még, hogy mindig igazolni kell az áruk eredeti származását is. Mind az exportőrök, mind az importőrök számára történő lényegi tudnivalókat a mellékelt csatolmány tartalmazza.

Elolvas
Sajtóközlemények 01/05/2021
Burkhard Eling veszi át a DACHSER vezérigazgatói pozícióját

2021. január 1.-től Burkhard Eling lett a DACHSER logisztikai szolgáltató vezérigazgatója (CEO), az Igazgató Tanács vezetője és egyben szóvivője. Ő irányítja majd a vállalat központi szervezeti egységeit, a Humán erőforrás, a Marketing, valamint a központi Key Account Management, és a Corporate Governance & Compliance belső divizióit. Eling Bernhard Simon pozícióját követi majd, aki a családi tulajdonban lévő vállalat Felügyelő Bizottságának vezetői tisztségét fogja betölteni 2021 közepétől.

Elolvas
Hírek 12/18/2020
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Az év végéhez közeledve hátralévő időnket arra használtuk, hogy visszatekintettünk, értékeltük ide év eseményeit, hogy egyben felkészüljünk a jövő új kihívásaira is. És pontosan ezt tettük a DACHSER magazin legújabb, de idei egyben utolsó számában is.

Elolvas
Hírek 12/17/2020
Elindult az idei év 100. légi charter járata a DACHSER-nél

December elején a DACHSER Air & Sea Logistics üzletága útjára indította el az év 100. charter járatát a Frankfurt –Shanghai útvonalon a DACHSER speciálisan erre a célra nyújtott prémium szolgáltatási programjának keretén belül.  A logisztikai szolgáltató kifejezetten az Ázsia, Európa és az Egyesült Államok közötti legfontosabb légi útvonalakon kínál közvetlen szállítási lehetőséget.  

Elolvas
2
Hírek 12/14/2020
DACHSER - 90 éve a logisztikában

A DACHSER logisztikai vállalat az idei évben ünnepli fennállásának 90. évfordulóját. Egy kis szállítmányozással foglalkozó vállalatból, mára globális logisztikai szolgáltatóvá vált, és a világ 44 országban vannak telephelyei.

Elolvas
Hírek 12/11/2020
Eredményes előrelépés a Liegl&Dachser-nél

A DACHSER jelentős logisztikai szakmai műhelyként kiemelt figyelmet fordít a kollégák képzésére, előremenetelére. 2020-as év őszén újabb fontos kinevezés történt, Pál Orsolya Sales Executive posztjából Business Development Manager Solutions státuszba lépett, aki közel 8 éve dolgozik már a vállalatnál.

Elolvas
Hírek 12/09/2020
A DACHSER megerősítette pozícióját a német logisztikai piacon

A DACHSER megvédte vezető pozícióját a német logisztikai piacon a most megjelent „Logisztikai TOP 100 2020/2021” tanulmány szerint. Bizonyos piaci szegmensekben, például a fogyasztási cikkek szerződéses logisztikájában vagy a légi és tengeri szállítmányozásban a logisztikai szolgáltató javított is az eredményein.

Elolvas
2
Hírek 11/27/2020
Kiváló szakértelem a veszélyes anyagok terén

A DACHSER jelenleg 44 országban, 396 telephellyel van jelen a piacon, a globális logisztikai szolgáltató évről évre újabb intelligens megoldásokat kínál többek között a vegyipari ügyfeleik részére is. A veszélyes anyag raktárak fejlesztésére kiemelt figyelmet fordít a vállalat, legutóbb Németországban Malschban nyitottak egy új raktárat. Emellett a DACHSER magyarországi képviseletei is további fejlesztéseket terveznek a jövőre nézve.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

Hírek 01/21/2021
A learning evolution

The coronavirus pandemic is transforming global trade, the economy, and even how we work. Employees are leaving the office to work from home and personal communication has gone digital. This calls for new approaches, including for exchanging knowledge and training employees. Niko Zdravkovic, Department Head DACHSER Academy, explains how content is being communicated in this exceptional time and how employees can stay on top of their jobs.

Elolvas
Hírek 01/21/2021
“Things just clicked”

Burkhard Eling became the new CEO of DACHSER on January 1, 2021. Previously, he was responsible for the finance department of the family-owned company for more than seven years. However, Eling is a manager who thinks strategically and far beyond key financial figures, as demonstrated by his responsibility for the global ideas and innovation management program Idea2net, among other things. In this interview, the 49-year-old answers questions about how he sees DACHSER, his move to the top of the company now, and what distinguishes him as a person and a leader.

Elolvas
Hírek 01/21/2021
DACHSER Mexico delivers shipment to automotive manufacturer by helicopter

Special requirements call for special solutions: for an automotive supplier from Celaya in central Mexico, DACHSER Mexico swiftly organized a helicopter transport to the capital some 300 kilometers away. With the threat of a production stoppage looming, this unusual logistics solution saved time and, above all, money.

Elolvas
Hírek 01/21/2021
Satellite-based positioning - A look at future technologies

What is satellite-based positioning actually about? And what benefits does this offer specifically for logistics?

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

Ügyféltájékoztatók 03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
Sajtóközlemények 08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
Sajtóközlemények 06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
Hírek 07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
Hírek 09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
Sajtóközlemények 11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
Sajtóközlemények 06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
Hírek 09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas