Ajánlott cikkek

Sajtóközlemények 04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
Sajtóközlemények 03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

2
Hírek 10/27/2020
Hétköznapi hősök az ellátási láncban

A koronavírus reflektorfénybe helyezte a kamionsofőröket, ugyanis a határlezárások és az egyéb szigorítások ellenére az ellátási láncok nem állhattak le, a járványhelyzet számos kihívással állította szembe őket. A DACHSER megbízható alvállalkozói a nehéz helyzet ellenére is vették az akadályokat és eredményesen teljesítették az ügyfelek megbízásait.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/22/2020
Brexit aktuális: Frissített Brexit ellenőrző lista

Az Egyesült Királyság az Európai Unióból-ból való kilépése 2020. január 31.-én befejeződött. Jelenleg egy átmeneti szakaszban vagyunk, ami  2020. december 31.-én véget ér. Ennek az átmeneti szakasznak a meghosszabbításáról 2020. július 1.-ig kellett volna megállapodni, ami további egyezség nélkül zárult.  Így az Egyesült Királyság 2021.01.01-től már nem lesz része a belső piacnak és a vámuniónak. Ha az Egyesült Királyság és az EU között nem jön létre megállapodás az átmeneti szakasz hátralévő időszakában, a kereskedelem a jövőben a Kereskedelmi Világszervezet szabályai alá fog esni.

Mi a DACHSER-nél nem tudjuk befolyásolni az Egyesült Királyság politikai helyzetét, de törekszünk arra, hogy a lehető legjobban felkészíthessük Önt a szabályozott vámeljárásokra. Ennek okán a Brexit ellenőrző listánkat a jelenlegi körülményekhez igazítottuk és frissítettük. Az alábbiakban ingyenesen letöltheti.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz.

Elolvas
2
Hírek 10/21/2020
Az LCL szolgáltatások átveszik a piacot: Egyre több a gyűjtőkonténeres tengeri szállítmány

A logisztikai iparban növekszik az igény az LCL-szolgáltatások iránt: egyre több vállalat szállíttatja áruit tengeri gyűjtőkonténerekben. A Covid-19 járvány csak felgyorsítja ennek fejlődését.

Elolvas
Hírek 10/15/2020
Sikeres SQAS értékelés Magyarországon

A LIEGL & DACHSER Kft. pilisvörösvári kirendeltségén sikeres SQAS értékelést tartottak szeptember 16. és 18. között.

Elolvas
Hírek 10/01/2020
Az erős logisztikai szövetség továbbra is kiáll a vírus ellen

Kéz a kézben járunk ügyfeleinkkel és a szerviz partnerekkel az ellátási láncok folyamatos működéséért. Mindezt tesszük azért, hogy szükség esetén egymásra tudjunk támaszkodni – jelentette ki Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója, aki számára mindez kulcsfontosságú az őszi üzleti szezonban a koronavírus válság közepén.

Elolvas
2
Hírek 09/30/2020
EFN - Az intelligens élelmiszerlogisztikai rendszer

Az élelmiszeripar napról napra egyre inkább virágzik, a 2019-es évben több mint 166 tonna élelmiszert mozgattak csak Európán belül, amelyek egyre nagyobb része határokon átívelő szállítmány. A rendkívül hatékony és intelligens logisztikai rendszerek elengedhetetlenek ahhoz, hogy az összetett logisztikai folyamatokat hiba nélkül véghez lehessen vinni. Ezért is jött létre a European Food Network nevű honlap, ahol az európai fuvarozók könnyedén eligazodhatnak a szállítmányozással kapcsolatos műveletekben.

Elolvas
Hírek 09/28/2020
A DACHSER-t „AGCO Above and Beyond Champion” díjjal jutalmazták

Az AGCO díjazta a DACHSER innovációs, szolgáltatási, globális növekedési és költséghatékonysági kiválóságát.

Elolvas
Hírek 09/23/2020
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Együtt átvészelni a válságot - vagyis hogyan fűzi szorosabbra kapcsolatait ügyfeleivel és partnereivel a DACHSER?

Elolvas
2
Hírek 09/14/2020
A DACHSER is támogatta az iskolakezdést

A szakmai utánpótlás kérdése minden területen kiemelten fontos kérdés. Ez alól a logisztika sem kivétel. Esztergomban, a térségben egyedülálló módon először indítanak osztatlan 5 éves logisztikai technikus képzést, mégpedig az Esztergomi Szakképzési Centrum Balassa Bálint Gazdasági Technikum és Szakképző Iskolában, amely indulását a DACHSER is támogatta.

Elolvas
Hírek 09/11/2020
A DACHSER tovább bővíti légi charter járatait Európa és Ázsia között

Szeptember elejétől a DACHSER Air & Sea Logistics üzletága légiforgalmi charter járatkínálatát most már a Hong Kong – Frankfurt útvonallal is kibővítette. A DACHSER European Logistics üzletága ezután szárazföldi szállítmányozási hálózatán keresztül továbbítja az árukat Frankfurtból Európa-szerte. A rögzített futamidők, a megbízható tervezés és a magas minőségi előírások teljes mértékben biztosítják az integrált szállítási megoldásokat.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

Sajtóközlemények 10/29/2020
DACHSER adds new Neumünster location to its network

DACHSER has opened a new branch in Neumünster, Germany. Operations in the logistics center’s transit terminal began on August 31 and have since been gradually expanded. In early October, it began handling refrigerated food. DACHSER invested some EUR 17.4 million in the new location, which serves large parts of the Schleswig-Holstein region.

Elolvas
3
Hírek 10/21/2020
When the chemistry is right

Many strands of the DACHSER network come together in Malsch near Karlsruhe. The expansion of the logistics center last year has taken contract logistics for hazardous materials customers to a new level.

Elolvas
Sajtóközlemények 10/20/2020
DACHSER and Fraunhofer IML continue research partnership

The Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics IML and DACHSER are extending their collaboration in the DACHSER Enterprise Lab for a further three years. Their partnership will continue to focus on research and development projects with practical application benefits for the DACHSER network. These include digital technologies such as data science and artificial intelligence (AI), real-time locating systems (RTLS), 5G and the Internet of Things (IoT), autonomous vehicles, and adaptive warehouse systems.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/19/2020
To mark the occasion: update of our Brexit checklist

The EU withdrawal of the United Kingdom was completed on 31.01.2020. Currently we are in a transition phase which ends on 31.12.2020. A further extension of this transitional phase should have been agreed until 01.07.2020 and is therefore no longer possible. Thus, the United Kingdom will no longer be part of the internal market and the customs union as of 01.01.2021. If no agreement is reached between the UK and the EU in the remaining time of the transition phase, trade would in future fall under the rules of the World Trade Organization.

We at DACHSER cannot influence the political situation in the UK, but we can prepare you in the best possible way for regulated customs procedures. We have therefore adapted and updated our Brexit checklist to the current circumstances. You can download it here free of charge.

If you have any questions, please get in touch with your responsible contact person at the respective DACHSER branch.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

Ügyféltájékoztatók 03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
Sajtóközlemények 08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
Hírek 09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
Hírek 07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
Sajtóközlemények 11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas
Sajtóközlemények 06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
Sajtóközlemények 06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
Hírek 09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas