Ajánlott cikkek

Sajtóközlemények 04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
Sajtóközlemények 03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

Hírek 09/23/2020
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Együtt átvészelni a válságot - vagyis hogyan fűzi szorosabbra kapcsolatait ügyfeleivel és partnereivel a DACHSER?

Elolvas
2
Hírek 09/14/2020
A DACHSER is támogatta az iskolakezdést

A szakmai utánpótlás kérdése minden területen kiemelten fontos kérdés. Ez alól a logisztika sem kivétel. Esztergomban, a térségben egyedülálló módon először indítanak osztatlan 5 éves logisztikai technikus képzést, mégpedig az Esztergomi Szakképzési Centrum Balassa Bálint Gazdasági Technikum és Szakképző Iskolában, amely indulását a DACHSER is támogatta.

Elolvas
Hírek 09/11/2020
A DACHSER tovább bővíti légi charter járatait Európa és Ázsia között

Szeptember elejétől a DACHSER Air & Sea Logistics üzletága légiforgalmi charter járatkínálatát most már a Hong Kong – Frankfurt útvonallal is kibővítette. A DACHSER European Logistics üzletága ezután szárazföldi szállítmányozási hálózatán keresztül továbbítja az árukat Frankfurtból Európa-szerte. A rögzített futamidők, a megbízható tervezés és a magas minőségi előírások teljes mértékben biztosítják az integrált szállítási megoldásokat.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 09/02/2020
Brexit-aktuális: Amiről mindenképpen fontos tudni

Az Egyesült Királyságnak az EU-ból való kilépésével kapcsolatos jelenlegi fejleményeiről a DACHSER friss információkat kíván megosztani Önnel, mivel úgy gondoljuk, hogy ezek a közérdekű tudnivalók további segítséget nyújtanak majd Önnek.

Miközben az Egyesült Királyság és az Európai Unió közötti kereskedelmi tárgyalások továbbra is lassan haladnak, a júniusi hónap adta a brit kormánynak azt utolsó alkalmat az átmeneti időszak meghosszabbításának kérvényezésére, amely jelenleg 2020. december 31.-ig van érvényben. Mivel hosszabbítási kérvényt nem nyújtottak be, a hangsúly továbbra is a 2021. január 1-től  életbe lépő vámellenőrzések fokozatos bevezetésén van.  Az átmeneti időszak célja, hogy a kereskedelmi vállalkozások megbirkózzanak a COVID-19 hatásaival és felkészülhessenek az új követelményekre. Az Egyesült Királyság határain majd teljes körű vámellenőrzés lép életbe 2021. július 1-től.

Az év elején az Egyesült Királyság kormánya lépéseket tett bizonyos vámkedvezmények megszüntetésére, ideértve az átmeneti egyszerűsített eljárásokat (TSP - Transitional Simplified Procedures) és a halasztott import áfa megfizetést (PVA - Postponed VAT Accounting). A brit kormány azonban felismerte, hogy vámmentességre is szükség lesz, legalábbis átmenetileg, 2021. január 1.-től kezdődően.
Újra be kell vezetni a halasztott import áfa megfizetés lehetőségét. Ezenkívül az átmeneti időszakra olyan vámeljárás lesz bevezetve, amely lehetővé teszi az importált áruk bevallását úgy, hogy azokat hat hónapon belül könyvelésbe veszik, nem pedig közvetlenül a behozatal után. Ezt az eljárást „Halasztott vámnyilatkozatnak” (Deffered Declaration) hívják.

Az EU csúcstalálkozóján 2020. október 17-18. között  Nagy-Britannia és az EU között végleges tárgyalásokra kerül sor. 2020. október 19.-én elérhetőnek kell lennie a „deal or no-deal” forgatókönyv eredményeinek.

A tárgyalások kimenetelétől függetlenül várhatóan 2021 januárjától minden, az Egyesült Királyságba belépő és onnan kilépő áru vámeljárás hatálya alá esik, bár az a fent leírt átmeneti időszak alatt a tervek szerint fokozatosan lesz bevezetve termékcsoportok szerint .

Az ide vonatkozó szükséges intézkedést az alábbi link tartalmazza:

https://www.gov.uk/transition

Az következő linkek eligazítást adnak majd abban is, hogy az Egysült Királyság milyen részleteket közölt arra vonatkozólag hogy mind exportőrre és mind importőrre milyen hatályos szabályok vonatkoznak.

https://www.gov.uk/prepare-to-import-to-great-britain-from-january-2021

https://www.gov.uk/prepare-to-export-from-great-britain-from-january-2021

További kiegészítő információkat a mellékelt csatolmány tartalmaz.

További felmerülő kérdéseivel kérjük az illetékes DACHSER kirendeltség kollégáit keresse!

Elolvas
Sajtóközlemények 08/31/2020
20 millió EUR-ot fektetett a DACHSER legújabb veszélyes anyag raktárába

Új veszélyes anyag raktárat nyitott a DACHSER a németországi Karlsruhe közelében.

Elolvas
2
Hírek 08/13/2020
Német minőség hazai igényekre szabva

A Liegl & Dachser Logisztikai Kft. minden üzletágában a maximumra törekszik, nincs ez másképp a Food Logistics területén sem, ahol az élelmiszerek szállítására speciális követelmények és szigorú előírások vonatkoznak. A hőmérséklet-szabályozott élelmiszerekkel történő logisztikai folyamatok kivételes precizitást és magas szintű élelmiszerbiztonságot igényelnek, amelyben a DACHSER kiváló teljesítményt nyújt, ezért esett a Nádudvari Élelmiszer Kft. választása a logisztikai szolgáltatóra.

Elolvas
Hírek 08/12/2020
Saját vállalati örökségünk a helyes iránymutató

Kerülje a kedvezőtlen üzleti helyzeteket és éljen a piac kínálta új potenciákkal – nyilatkozta Bernhard Simon a DACHSER vezérigazgatója a válságkezelésről, a DACHSER kultúrájának részeként.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 08/11/2020
Rövid áttekintő a szállítmányozási ágazat általános helyzetéről

Az év második felében a koronavírus válság továbbra is napirendi pont lesz a médiában. A világjárvány kezdetén szinte naponta jelentették be a Covid-19-es megbetegedések számát és a  DACHSER is napi aktualitásban tette közzé a rakodási korlátozásokra vonatkozó szigorításokat Európában, Amerikában és Ázsia országaiban. Ezt a fajta „új” Covid-19 helyzetjelentés most ismét előtérbe kerül.

Pillanatnyilag nincs egységes országokat érintő ki és beutazási szabályzat, vagy vevői szállítási korlátozás. Szeretnénk azonban ügyfeleink figyelmét felhívni arra, hogy az áruk címzettjeivel mindig tisztázzák az egyedi korlátozásokat, esetleges bezárásokat, megváltoztatott nyitvatartási időket stb. Továbbra is igyekszünk figyelemmel kísérni a koronavírus válság további menetét, és azonnal értesítjük Önt a legfrissebb bennünket érintő változásokról. Ha új rakodási korlátozásokat vezetnek be, ezeket weboldalunkon folyamatosan, frissítve közzétesszük.

További felmerülő kérdéseivel kérjük az illetékes DACHSER kirendeltség kollégáit keresse!

Elolvas
Hírek 08/05/2020
A DACHSER légi charter járatokat indít az USA-ba

Július vége óta a DACHSER Air & Sea Logistics üzletága légiforgalmi prémium charter járatkínálatát a Frankfurt – Chicago útvonallal bővítette ki. Mostantól kezdve a DACHSER tengerentúli járatrotációs szolgáltatása minden hétvégén elérhető lesz ügyfelei számára. A partnerek első kézből értesülhetnek a rögzített tranzitidőkről, kapacitási lehetőségekről és az árak optimálisabb tervezéséről.

Elolvas
2
Hírek 07/27/2020
Napi gyűjtőjáratok a futamidő csökkentéséért

A szállítmányozás, ezen belül is a gyűjtőszállítmányozás, rendkívüli fejlődésen ment keresztül az utóbbi 10-15 évben a European Logistics üzletágban. A DACHSER korábban heti egy-két alkalommal indított gyűjtőjáratokat, azonban ma már napi szinten. A szállítási idő egyértelműen csökkent az új megoldásnak köszönhetően, emellett jóval költséghatékonyabb is a szállítási folyamat az ügyfelek számára is.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

Hírek 09/21/2020
The new DACHSER magazine is here!

Getting through the crisis together – How DACHSER is forging even closer ties to its customers and partners.

Elolvas
Hírek 09/10/2020
DACHSER expands charter program between Europe and Asia

As of the start of September, the premium charter program of DACHSER Air & Sea Logistics now includes the Hong Kong–Frankfurt route. DACHSER European Logistics then distributes the goods from Frankfurt throughout Europe via its overland transport network. Fixed transit times, reliable planning, and high quality standards are hallmarks of the integrated transport solution.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/10/2020
DACHSER Rheine expands capacity

Construction is underway close to the company's site on a new distribution center, which will go into operation in October 2020. The heart of the facility on Sandkampstrasse is a 20,800 m2 logistics terminal with 26 loading gates for trucks and up to 36,800 pallet spaces. In addition, there is some 1,200 m2 of office space.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/08/2020
DACHSER continues its commitment to training

At the start of the 2020 training year, 600 trainees and 25 students across Germany took the first step on their career paths at DACHSER. The logistics provider is thus sending a deliberate signal in uncertain times: it is investing in its people, who keep DACHSER’s resilient and efficient network running and, in turn, global supply chains.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

Ügyféltájékoztatók 03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
Sajtóközlemények 08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
Hírek 09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
Sajtóközlemények 11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas
Hírek 07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
Sajtóközlemények 06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
Sajtóközlemények 06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
Hírek 09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas