Ajánlott cikkek

Sajtóközlemények 04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
Sajtóközlemények 03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

Sajtóközlemények 04/07/2021
A DACHSER Food Logistics és a Heidelmann bővíti partnerkapcsolatát

A DACHSER 25 éve működik együtt a német Heidelmann logisztikai céggel az élelmiszer-logisztika területén. Európai szintű partnerségük további hosszú távú fenntartásáról állapodtak meg.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 03/30/2021
Tájékoztatás a Szuezi-csatornán megrekedt teherhajóról

A média legfrissebb tájékoztatója szerint a „MS Ever Given” konténerszállító hajót a tegnapi napon kiszabadították a Szuezi-csatornán.

Az Ever Given már ismét közlekedik. Ezzel lezárult a Szuezi-csatorna blokádja a balesetet követő hat nap után. Napok, sőt hetek telnek majd el, amíg megszűnik a mintegy 400 hajó forgalmi dugója. A világkereskedelem szempontjából fontos átjárón most már ismét közlekednek a hajók, adta hírül a csatorna üzemeltetője. 

Várhatóan 6-8 napra valószínűsítik a teljes forgalmi rend helyreállítását, ami pillanatnyilag hatalmas késéseket okoz a konténerszállító hajók továbbhaladásában. 

Néhány nappal ezelőtt a hajózási társaságok megkezdték egyes hajóik átirányítását Dél-Afrika felé, pontosabban,  a Jóreménység fokának megkerülését, ami körülbelül plusz 3500–3800 további tengeri mérföld megtételét jelentheti 10-12 napos késéseket okozva. 

Weboldalunkat folyamatosan frissítjük. Ha bármilyen problémája vagy kérdése merülne fel, keresse országának illetékes DACHSER kirendeltségét. 

Elolvas
3
Hírek 03/22/2021
Digitális fejlesztések és rugalmasság a logisztikában

A német székhelyű logisztikai szolgáltató mindig az ügyfelek maximális kiszolgálására törekszik, ennek érdekében folyamatosan fejleszti logisztikai szolgáltatásait és a mögöttük lévő informatikai hátteret. 

Elolvas
Hírek 03/17/2021
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Generációváltás a DACHSER vezetőségében: Burkhard Eling vezérigazgató kinevezése hivatalosan idén január 1-én lépett életbe. A DACHSER magazin ide első száma így kiemelt figyelmet szentel az eddig eltelt időszakra.  

Elolvas
Hírek 03/11/2021
Jelentősen emelkedtek a távol-keleti tengeri import fuvardíjak

A világjárvány nem kímélte a tengeri fuvarozást. A szűkös kapacitás és a megnövekedett árak a piacot összetettebbé és ingatagabbá teszik. A 2020. október végi díjszinthez képest a tengeri fuvardíjak 2021. márciusára több, mint háromszoros emelkedést produkáltak. A jelenlegi helyzetről és arról, hogy miért lehet az LCL szolgáltatás sok ügyfélnek megoldás, a Liegl&Dachser ASL Hungary Kft. tengeri és légi szállítmányozással foglalkozó üzletágának sales managere Tompos Zoltán beszélt.

Elolvas
Sajtóközlemények 02/26/2021
Új nemzetközi útvonalat indít Lengyelországba a DACHSER

Így a térségben Szlovákia és Csehország után Lengyelországgal is napi összeköttetést alakít ki. A pilisvörösvári telephely évek óta kiemelt szerepet játszik a német székhelyű logisztikai vállalat szállítmányozási hálózatában, ami mostanra már egyre inkább felértékelődik a megnövekedett ügyféligényeknek köszönhetően.

Elolvas
Sajtóközlemények 02/19/2021
Átszervezés alatt a DACHSER Air & Sea Logistics üzletágának vezetősége

A DACHSER Air & Sea Logistics (ASL) átszervezte üzleti egységeinek irányítását Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA), valamint Amerika régióiban.

Elolvas
Hírek 02/11/2021
A kiválóság megőrzése, a hatékonyság növelése

Január 1.-től Burkhard Eling vezérigazgató áll a családi tulajdonban lévő DACHSER élén, ami a vállalat Igazgató Tanácsában egy új generáció kezdetét jelenti. Eling egy erős csapat tagjaként bízik a közelgő kihívások megbírkózásában. 

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 02/01/2021
Kiterjedtebb élelmiszer-szállítási szolgáltatások Németországba és Luxemburgba

A DACHSER Food Logistics üzletága budapesti telephelyéről a friss élelmiszer szállítmányok indítástól számított három munkanapon belüli kiszállítását vállalja Németországba és Luxemburgba. Az év elejétől még szélesebb szolgáltatási portfolió áll rendelkezésre az ügyfelek számára.

A megnövekedett szolgáltatásnak köszönhetően a vengospeed 11 nevű termékünkkel az élelmiszer küldeményeket a vengospeed tranzitidején belül hétfőtől péntekig, 11:00 óráig tudjuk kiszállítani. Az ügyfél speciális igényének megfelelően kérheti a szombati kiszállítást is, ebben az esetben a vengospeed plus nevű terméket kell választania.

A DACHSER  vivengo termékcsaládja a következesen szabályozott tranzit időknek megfelelően igényalapú és átlátható szolgáltatást nyújt az élelmiszer szállítmányokhoz.

Az új szolgáltatások különösen előnyösek azoknak a friss termékeket előállító élelmiszergyártóknak, akiknek áruit még a szállítás napján kell feldolgozni vagy akár tovább kell értékesíteni.

További kérdése esetén kérjük keresse a DACHSER Food Logistics budapesti kirendeltségét a customer.budapest-fl@dachser.com e-mail címen.

Elolvas
Sajtóközlemények 01/27/2021
Új nemzetközi útvonalat indít Zalaegerszegről a Dachser

A magyar vidéki telephelyek évek óta kiemelt szerepet játszanak a német székhelyű logisztikai vállalat szállítmányozási hálózatában, amik mostanra pedig már egyre inkább felértékelődnek a megnövekedett ügyféligényeknek köszönhetően. 

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

Sajtóközlemények 04/13/2021
Customer confidence strengthened: DACHSER is satisfied with the year´s results

DACHSER can look back on a successful 2020, which was characterized by the loyalty and climate of mutual trust between the logistics provider, its customers, and its transport partners. DACHSER’s consolidated net revenue totaled EUR 5.61 billion, a slight decrease of 0.9 percent compared to the previous year.

Elolvas
2
Hírek 04/12/2021
A tailored way in

Departing an international airport to arrive in the DACHSER world: For Maria Bäurle, the trainee program for young professionals led to a precision landing in her dream job.

Elolvas
Hírek 04/12/2021
Challenging and nurturing: Being a DACHSER trainee

Vera Weidemann, Head of Corporate Human Resources at DACHSER, talks about ways people with a talent for logistics can enter the DACHSER world.

Elolvas
Hírek 04/08/2021
DACHSER Morocco opens new warehouse in Tanger Med

Situated 14 kilometers from the shores of Europe, the Tanger Med port complex is the Mediterranean’s leading container port and a crucial component of Morocco’s ability to compete logistically. In response to growing demand among its customers, DACHSER Morocco has opened a new warehouse in this dynamic area.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

Ügyféltájékoztatók 03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
Sajtóközlemények 08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
Hírek 07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
Sajtóközlemények 06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
Sajtóközlemények 09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
Ügyféltájékoztatók 10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
Sajtóközlemények 11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas
Hírek 09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
Hírek 09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas
Sajtóközlemények 06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas