Ajánlott cikkek

04/08/2020
Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

Elolvas
03/31/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
03/30/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

 Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
2
03/29/2020
A DACHSER bemutatja Igazgató Tanácsának jövőbeni tagjait

A DACHSER operatív vezetői tisztségeiben betöltött 31 év szoros együttműködés után Bernhard Simon vezérigazgató és Michael Schilling helyettes COO Road Logistics 2021-ben csatlakozik a logisztikai szolgáltató Felügyelő Bizottságához, aminek elnöke Bernhard Simon lesz. Burkhard Eling, aki 2013-ban csatlakozott a DACHSER Igazgatóságához pénzügyi igazgatóként (CFO), 2021. január 1-től a családi tulajdonban lévő cég új vezérigazgatója.

Elolvas

DACHSER Magyarország

01/17/2022
Januártól magasabbak az útdíjak Ausztriában

Az osztrák kormány közzétette a 2022. január 1-től érvényes úthasználati díjait, amiket figyelembe kell venni a DACHSER idei díjkalkulációiban. A részletes útdíjtarifákat partereinknek számára elérhetővé tesszük.

További kérdése esetén forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz.

Elolvas
01/10/2022
A DACHSER a világ legnagyobb teherszállító repülőgépét bérli

A DACHSER Air & Sea Logistics nemzetközi üzletága bérelte a világ legnagyobb Antonovs AN-124 és AN-225 típusú teherszállító repülőgépeit, amik több alkalommal szállítottak egészségügyi árukat Kínából Ausztriába. A DACHSER European Logistics üzletága ezután szárazföldi szállítmányozási hálózatán keresztül továbbította az árukat megbízóik felé szerte Európában. 

Elolvas
12/22/2021
Magasabb IFS minősítés – Ismét szintet lépett a DACHSER

A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. Food Logistics üzletága az IFS tanúsításának “Higher” fokozatát. A 2021-es auditon 98,35%-os eredménnyel büszkélkedhet a logisztikai cég budapesti telephelye, ami az elmúlt 5 évben folyamatosan javuló eredménye mellett az eddigi elért legmagasabb érték.

Elolvas
12/22/2021
Hat új, közvetlen járat és több mint kétszázezer küldemény – jól zárta az évet a DACHSER

A 2021-es évben közel 3,5 millió kilométert futott a Liegl&Dachser flottája, és a hazai telephelyeket érintő export-import küldemények száma már novemberben elérte a kétszázezret.  A logisztikai cég idén a régió megnövekedett forgalmára reagálva hat új, közvetlen nemzetközi gyűjtőjáratot indított, így többek között Kassára is 24 órán belül szállít, és Szlovénia mellett most már Horvátországba, Lengyelországba is működtet napi járatot. Most már a logisztikai cég minden telephelyéről indulnak nemzetközi járatok, így a szállítások ideje is jelentősen csökkent az elmúlt egy évben.

Elolvas
12/13/2021
Brexit aktuális - Az Egyesült Királyság határműködési modelljének harmadik fázisa

Az Egyesült Királyság kormánya által közzétett határműködési modell (Border Operating Model) harmadik fázisának bevezetése egy másik fontos mérföldkő az Egyesült Királyság EU-ból való kilépésével kapcsolatos vámeljárásokban. A DACHSER továbbra is lépést tart a vám- és szállítási eljárások változásaival és biztosítja, hogy az áruk a lehető legkevesebb fennakadás mellett haladjanak át a határokon.

Elolvas
12/08/2021
Megérkezett az új DACHSER magazin!

"Semmi sem állandóbb, mint maga a változás" – bölcs szavak, amik végigkísérik mindennapjainkat. A világ gyors ütemű fejlődésével párhuzamosan a logisztikában is fokozatosan nő az innovációkra és a változásokra irányuló törekvés. A DACHSER magazin mostani lapszámában beszámolunk arról, hogy cégünk és ügyfeleink miként és hogyan reagálnak a jövő sürgető problémáira és azok lehetséges megoldásaira.

Elolvas
11/30/2021
Egy újabb lépéssel közelebb a fenntarthatóság felé: okoseszközzel erősít a DACHSER

Egész Európában, így Magyarországon is új eszközök kísérik mostantól a DACHSER szállítmányait, az új  kézi szkennerek – SAM (Short distance Assistance Mobile) - segítségével jelentős mértékben csökken a logisztikai cég papírfelhasználása, egyszerűbb és gyorsabb lett a szállítások mindennapi adminisztrációja, követése. A jövőben az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezik majd meg az útvonalakat.  

Elolvas
11/16/2021
Zöld villamosenergiára vált a DACHSER

A logisztikai szolgáltató világszerte kizárólag a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból szerzi be a villamos áramot; megnégyszerezi a fotovoltaikus rendszereken keresztül történő saját zöld villamosenergia-termelést is.

Elolvas
11/12/2021
Barkácspiaci beszállítások - van megoldás a logisztikában

A koronavírus hatására nagyot nőtt a barkácsáruházak forgalma, hiszen a lezárások alatt sokan vágtak bele felújításokba, átalakításokba. A DACHSER hálózata Európa-szerte évente 18 ezer üzletbe szállít közel ötmillió küldeményt a kertészeti – és barkácspiaci ágazat számára, amely gyakran állítja kihívások elé a logisztikai szakembereket. Nem csak az elmúlt időszak megnövekedett forgalma miatt mozognak nehezített pályán a szállítmányozók; a DIY termékek között több nehezen csomagolható és szállítható darab található, ezek formájukkal vagy méretükkel tűnnek ki a szokványos rakományok közül. 

Elolvas
11/09/2021
DACHSER információbiztonság

A nem megfelelően védett információ jelentős kockázati tényezőt jelent, akár még a vállalat létezését is veszélyeztetheti, hiszen célpontot jelent az egyre gyakoribb kibertámadásoknak. A logisztikában - ahol a jól működő IT-nek szintén kiemelt jelentősége van - a megbízható és biztonságos ellátási láncok most fontosabb szerephez jutottak, mint valaha. Az adatok védelme és bizalmas  kezelése ezért a DACHSER egyik legfontosabb prioritása.

Jelenleg egyre több célzott és egyre professzionálisabb hackertámadás történik úgynevezett ransomware támadások segítségével. A hackerek biztonsági réseken keresztül behatolnak a vállalatok informatikai rendszereibe, titkosítják a fontos információkat, például az alkalmazottak adatait vagy a cég pénzügyi eredményeit, amiért különféle ellenszolgáltatásokat, váltságdíjat kérnek a titkosítás feloldása érdekében. Mindezen felül ez egy rendkívüli plusz költséget is eredményez az informatikai rendszerek helyreállításához egy ilyen támadás után. Minél nagyobb a vállalat digitális szolgáltatási részének jelentősége, annál komolyabb a fenyegetés az értékek védelme  szempontjából.

A logisztika is azon iparágak közé tartozik, amelynek működése nagymértékben függ a jól működő informatikától: A rendkívül összetett és nagymértékben optimalizált értékláncok csak akkor működhetnek kifogástalanul egy digitalizált világban, ha a megfelelő információkat folyamatosan, helyesen, bizalmasan és a globális jogi követelményeknek megfelelően dolgozzák fel az áruk áramlásával párhuzamosan. Ezért az elmúlt években jelentősen megnőtt az információbiztonság jelentősége a logisztikában is.

A DACHSER mindennek tudatában magas szintű információbiztonságot kínál, ami a vállalat új informatikai és fejlesztési részlegének alapvető feladata. A DACHSER IT volt az egyik első logisztikai szolgáltató, aki ISO/IEC 27001 tanúsítvánnyal rendelkezett, ami az Information Security Management Systems (ISMS) vezető nemzetközi szabványa, és így a legfontosabb kiberbiztonsági tanúsítvány is egyben.

Ezenkívül a DACHSER folyamatos szervezeti, műszaki és konstrukciós intézkedéseket tesz az ügyféladatok minél magasabb szintű védelme érdekében, rendszeresen befektet saját rendszerei biztonságába és éves ellenőrzéseket hajt végre tanúsítványai megújítása érdekében. A vállalat működésének szempontjából tett sarkalatos intézkedések: titoktartási megállapodások harmadik féllel, INFORMATIKAI felhasználói irányelvek megalkotása, a mobil munkaállomások biztonságos összekapcsolása, az IT biztonsági törvény és a GDPR szabályainak végrehajtása. A technikai intézkedések megvalósítására az alábbi törekvések születtek: Vírusvédelem, spam elleni védelem, hibamentesség, vészhelyzeti tervezés és az összes kritikus adat rendszeres biztonsági mentése. Független, korszerű párhuzamos adatközpontok működtetése, a fióktelepek magas szintű biztonsága, vagy a decentralizált informatikai biztonság tápellátását biztosító mentési rendszerek mind-mind a DACHSER által megvalósított konstrukciós intézkedések fontos mérföldkövei.

A DACHSER ügyféladatait az összes hozzáférési útvonalon történő titkosított továbbítás védi, és a jogosulatlan megtekintés vagy manipuláció elleni védelemre vonatkozó engedélyezési koncepció hatálya alá tartozik.

Célunk, hogy ezekkel az átfogó intézkedésekkel sikeresen megelőzzük a gazdasági károkat, megvédjük magunkat és ügyfeleinket a rendszerhibáktól és a hackertámadásoktól, valamint az adatok teljesen biztonságos és megbízható kezelését kínáljuk a teljes szállítási lánc mentén.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

3
01/19/2022
Programming the future

Two women, two careers in IT, one shared goal: to constantly improve processes for Business Integration customers.

Elolvas
3
01/12/2022
Machine learning – Support from the data cosmos

Digitalization makes work in logistics easier and more efficient. Goods and data streams flow together, creating quality and transparency across all process steps. DACHSER can apply machine learning to analyze and use data from day-to-day operations, opening up new horizons for intelligent logistics solutions that add value.

Elolvas
01/11/2022
Sea Freight: Disruptions at Ningbo and Tianjin ports

Regarding the disruptions at Ningbo ports, we would like to give you an update. Recently, a Covid outbreak has occurred in Tianjin. Below we offer you an overview of the current situation.

Elolvas
01/11/2022
DACHSER extends charter activities long-term

DACHSER Air & Sea Logistics is shoring up its charter program on the route between Hong Kong and Europe with a long-term contract. This ensures that the logistics provider will be in a position to offer its customers reliable air freight capacity from January 2022 out to March 2024.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas
11/08/2019
A DACHSER nyerte 2019-ben az IMD Global Family Business díjat

Átgondolt irányítás, operatív kiválóság, magas minőségre való törekvés Díjjal ismerte el az IMD a DACHSER munkásságát.

A svájci Lausanne székhelyű  IMD Business School, a legmagasabb rangú globális üzleti iskola idén a DACHSER-nek ítélte meg a neves a Global Family Business (Globális Családi Vállalkozás) díjat. A vállalat képviseletében és az alapító család nevében, Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója és Birgit Kastner-Simon, a DACHSER corporate marketing igazgatója vette át az elismerést a Family Business Network International (FBN-I) csúcstalálkozóján az indiai Udaipurban.

 

Elolvas