Eredmény
Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából
A DACHSER magazin új, digitális megjelenést kapott, és igazi online magazinként érhető el.
Mozgásban a vegyipar – a siker kulcsa a logisztika lehet
A vegyipar nem napjainkban éli virágkorát az Európai Unióban. Az iparág termelése lassan, de egyértelműen csökken, és bár a bevételei ennek ellenére kis mértékben emelkedtek az elmúlt öt évben, a korábban vegyipari exportőr Unió mára importőrré vált. Az ágazat Magyarországon nagyon hasonló görbét írt le, 2018 és 2024 között hazai termelése mintegy 7 százalékkal csökkent. Nem új keletű feltevés, hogy a kedvezőtlen trendeken a vegyipari szolgáltatásokra szabott logisztika változtathat – egy a DACHSER felkérésére készült új, németországi kutatás azt vizsgálta, pontosan milyen elvek mentén lehet elérni ezt. Innováció, alkalmazkodás, modern technológia és mindennek kiindulópontja, az ember szükséges hozzá, mondják az eredmények.
Felvásárlások révén növekszik a DACHSER
A globális logisztikai szolgáltató, a DACHSER jelentősen növekedett 2024-ben, az értékesítés 13 százalékos emelkedése révén a bevétel meghaladta a 8 milliárd eurót, és elérte a 8,027 milliárd eurót. A családi tulajdonban lévő vállalat más kulcsfontosságú mutatókban is jelentős éves növekedést ért el, mint például a létszám (+3 300 fő), a telephelyek száma (+56) és a raktári raklaphelyek (+720 000).
DACHSER Tudástár 8. – Versenyképes fuvardíj a gyűjtőszállítmányozásban
DACHSER Tudástár sorozatunk előző részében áttekintettük a logisztikában használt különleges mértékegységeket, és azt is, miért van ezekre szükség. Hogyan kalkulálják ezek révén végül a fuvardíjakat? Egy gyakorlati példán keresztül megmutatjuk a módszert, elmondjuk, miért különösen versenyképes a DACHSER díjazása, valamint eláruljuk, hogy egy egyszerű megoldás, a csereszekrényekben utólagosan elhelyezhető gerenda hogyan jelent előnyt mind az ügyfelek, mind pedig a logisztikai szolgáltató számára.
DACHSER Tudástár 7. – Hogyan számítja a gyűjtőjáratokon feladott áruk díját a DACHSER?
A szállítmány fuvardíját az áru tömege és térfogata egyaránt befolyásolja. A méltányos árképzés biztosítása érdekében a logisztikai szolgáltatók a gyűjtőáruk fuvardíjának meghatározásához különféle kalkulációkat végeznek. Az elsőre bonyolultnak és összetettnek tűnő módszer mögött a kölcsönös előnyök elve áll: a DACHSER-nél használt csereszekrények optimális kihasználása mellett a legkedvezőbb fuvardíj biztosítása az ügyfelek számára.
A DACHSER útja Írországból az európai kontinensre a szárazföldön keresztül vezet
Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a DACHSER: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a DACHSER az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.
Duplázott a DACHSER – ismét díjat érdemelt a dolgozói digitalizáció
Zsinórban másodszor nyerte el a DACHSER a „Citizen Development Empowerment” díjat. Az elismeréssel a smapONE No-Code-platform tüntette ki ismét a vállalatot azért a globális közösségépítő munkáért, amelynek révén a cég munkatársai programozási ismeretek nélkül építik fel saját alkalmazásaikat, és segítik a vállalaton belüli digitalizációt. A DACHSER-nél több mint ezer munkavállaló csatlakozott már a programhoz, és szerezte meg a fejlesztéshez szükséges minősítést. A No-Code-platform segítségével a munkatársak nem csupán a cég működését teszik hatékonyabbá, de környezeti hatásokkal járó erőforrásokat is megtakarítanak: a DACHSER például 10,2 millió oldalnyi papírt spórolt meg a moduláris rendszerben kiépített alkalmazásokkal.
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába
Tovább bővül a DACHSER Hungary szolgáltatási köre: 2025. február 7-én a vállalat elindítja új gyűjtőjáratát Kecskemétről Bulgáriába. Az útvonalon határellenőrzésen sem kell már átesnie a küldeményeknek, mivel Románia és Bulgária idén január 1-jén csatlakozott a schengeni övezethez. A januárban indított Pilisvörösvár-Padova járat mellett idén ez már a második olyan új közvetlen útvonal, amelyet az ügyfelek igényeire tekintettel vezetett be a vállalat.
A DACHSER Hungary az Év Szállítmányozója
A DACHSER Hungary kapta a 2024-es Év Szállítmányozója Díjat a tavaly november végén tartott Szállítmányozás 2024 konferencián. A Magyar Szállítmányozók Szövetsége és a Navigátorvilág szakmai lap szerkesztősége által alkotott zsűri 25 éve díjazza a logisztikai piacon leginkább fejlődő, legnagyobb eredményeket elérő vállalatokat – az árbevétel, eredmények és létszámnövekedés alapján tavaly a hazai piacon szintén negyedszázada töretlenül eredményes DACHSER kapta az elismerést.
A DACHSER 100. teljesen elektromos teherautója szolgálatba áll az élelmiszer-logisztikai elosztó szállításban
A DACHSER logisztikai szolgáltató vállalat munkába állította 100., olyan elektromos teherautóját, amelynek össztömege meghaladja a 3,5 tonnát. A hűtött felépítményű 16 tonnás Volvo FL Electric friss élelmiszerek szállítását végzi Hamburgban és környékén.
Új napi járatot indít a DACHSER Hungary Olaszországba
Közvetlen napi járatot indít 2025 január 20-tól Magyarországról Padovába a DACHSER Hungary, amelynek révén két nap alatt elérik a küldemények Olaszország északi és középső, három nap alatt pedig a déli részét. A teherautók a vállalat pilisvörösvári telephelyéről indulnak, de a szolgáltatás az egész ország területéről elérhető a DACHSER kiterjedt gyűjtőszállítmányozási hálózatának köszönhetően. Visszafelé ugyanígy érkeznek Olaszország bármely részéből az importtermékek a padovai raktárba, majd onnan indulnak minden nap közvetlenül Pilisvörösvárra. A járatok létrehozásával piaci igényekre reagál a vállalat – az élénk magyar-olasz gazdasági kapcsolatok tették szükségessé a gyorsabb, hatékonyabb, biztonságosabb szállítást.
DACHSER Tudástár 6. – Biztosítás és kártalanítás: szállítmánybiztosítás a logisztikában
Tudástár sorozatunk korábbi részeiben áttekintettük, hogyan működik óramű precizitással a szállítmányozás, milyen tényezők lehetnek hatással az áruk szervezett mozgására. Érdemes emellett megvizsgálni viszont azt is, hogy mi történik, ha az óraműben elpattan egy rugó, vagyis nem várt kár történik – hiszen ahol emberek és gépek dolgoznak, ez óhatatlanul előfordul. Nem meglepő módon a szabványosított eljárások ilyenkor is óriási szerepet kapnak, de az alábbiakban elmondjuk azt is, hogyan lehet elébe menni a problémáknak, és a logisztikában miért lehet létfontosságú, hogy a küldeményeket külön szállítmánybiztosítás védje.
Megérkezett az új DACHSER magazin!
A jelenlegi viharos idők mindenkire hatással vannak. Politikai hatalomváltások, gazdasági visszaesések, geopolitikai problémák, az egyre erőteljesebben megmutatkozó éghajlatváltozás, valamint a digitalizáció és a mesterséges intelligencia úttörő fejlődése egyre szükségesebbé teszi, ám egyúttal megnehezíti az előrelátó cselekvést.
A mesterséges intelligencia, mint digitális segítő
A DACHSER több mint hat éve alkalmazza a mesterséges intelligenciát a hatékonyság növelése és a szakképzett munkaerő hiányának leküzdése érdekében. A beérkező árumennyiségek előrejelzésétől kezdve az automatikus címazonosításig és képfelismerésig - az MI-alkalmazások támogatják a munkavállalókat és hosszú távon biztosítják a magas minőséget a logisztikában. Burkhard Eling vezérigazgató gondolatai az MI témájáról.
DACHSER Tudástár 5. – Komplett, rész vagy gyűjtő? Rakománytípusok a logisztikában
Gyűjtőszállítmányozás, komplett és részrakományok – ismerős fogalmak a logisztikában dolgozók számára, de a három rakománytípus közötti különbséget azoknak is érdemes megismerniük, akik például megrendelőként találkoznak ezzel a szolgáltatással. Legfőképpen azért, mert jelentős összegek takaríthatók meg vele, és helyes választással nagymértékben csökkenteni lehet a vállalatok ökológiai lábnyomát.
A DACHSER arcai 12. - Peller István a DACHSER Food Logistics budapesti átrakóraktárának vezetője
A DACHSER idén ünnepli 25 éves jubileumát Magyarországon. Ebből az alkalomból egy portrésorozat keretében, büszkén mutatja be a kezdetektől a vállalatnál dolgozó munkatársait. Olyan szakembereket ismerhetünk meg, akik két és fél évtizedes pályafutásuk alatt átélték a vállalat életének fontos mérföldköveit, elkötelezettségükkel, szakértelmükkel és kitartásukkal járultak hozzá a DACHSER sikeréhez. A sorozat betekintést nyújt karrierjük és személyes fejlődésük folyamatába, és megvilágítja azokat az alapértékeket, amelyek a DACHSER közösségét összekovácsolták és erősítik napjainkban is.
Peller István a kezdetektől erősíti a DACHSER csapatát, jelenleg a budapesti Food Logistics telephely átrakóraktárának vezetője.