Karrier Mediaroom

DACHSER Magyarország

Üdvözöljük a DACHSER Magyarország országos honlapján.

Nyomonkövetés & visszakereshetőség
Itt eléri az eLogistics alkalmazások teljes tárházát itt

DACHSER News

30.11.2021
Egy újabb lépéssel közelebb a fenntarthatóság felé: okoseszközzel erősít a DACHSER

Egész Európában, így Magyarországon is új eszközök kísérik mostantól a DACHSER szállítmányait, az új  kézi szkennerek – SAM (Short distance Assistance Mobile) - segítségével jelentős mértékben csökken a logisztikai cég papírfelhasználása, egyszerűbb és gyorsabb lett a szállítások mindennapi adminisztrációja, követése. A jövőben az eszközök online összeköttetésben lesznek a tervezőprogramokkal, amelyek valós forgalmi adatok alapján és nyitva tartási idők figyelembe vételével egy algoritmus segítségével tervezik majd meg az útvonalakat.  

16.11.2021
Zöld villamosenergiára vált a DACHSER

A logisztikai szolgáltató világszerte kizárólag a 100 százalékban megújuló energiaforrásokból szerzi be a villamos áramot; megnégyszerezi a fotovoltaikus rendszereken keresztül történő saját zöld villamosenergia-termelést is.

12.11.2021
Barkácspiaci beszállítások - van megoldás a logisztikában

A koronavírus hatására nagyot nőtt a barkácsáruházak forgalma, hiszen a lezárások alatt sokan vágtak bele felújításokba, átalakításokba. A DACHSER hálózata Európa-szerte évente 18 ezer üzletbe szállít közel ötmillió küldeményt a kertészeti – és barkácspiaci ágazat számára, amely gyakran állítja kihívások elé a logisztikai szakembereket. Nem csak az elmúlt időszak megnövekedett forgalma miatt mozognak nehezített pályán a szállítmányozók; a DIY termékek között több nehezen csomagolható és szállítható darab található, ezek formájukkal vagy méretükkel tűnnek ki a szokványos rakományok közül. 

09.11.2021
DACHSER információbiztonság

A nem megfelelően védett információ jelentős kockázati tényezőt jelent, akár még a vállalat létezését is veszélyeztetheti, hiszen célpontot jelent az egyre gyakoribb kibertámadásoknak. A logisztikában - ahol a jól működő IT-nek szintén kiemelt jelentősége van - a megbízható és biztonságos ellátási láncok most fontosabb szerephez jutottak, mint valaha. Az adatok védelme és bizalmas  kezelése ezért a DACHSER egyik legfontosabb prioritása.

Jelenleg egyre több célzott és egyre professzionálisabb hackertámadás történik úgynevezett ransomware támadások segítségével. A hackerek biztonsági réseken keresztül behatolnak a vállalatok informatikai rendszereibe, titkosítják a fontos információkat, például az alkalmazottak adatait vagy a cég pénzügyi eredményeit, amiért különféle ellenszolgáltatásokat, váltságdíjat kérnek a titkosítás feloldása érdekében. Mindezen felül ez egy rendkívüli plusz költséget is eredményez az informatikai rendszerek helyreállításához egy ilyen támadás után. Minél nagyobb a vállalat digitális szolgáltatási részének jelentősége, annál komolyabb a fenyegetés az értékek védelme  szempontjából.

A logisztika is azon iparágak közé tartozik, amelynek működése nagymértékben függ a jól működő informatikától: A rendkívül összetett és nagymértékben optimalizált értékláncok csak akkor működhetnek kifogástalanul egy digitalizált világban, ha a megfelelő információkat folyamatosan, helyesen, bizalmasan és a globális jogi követelményeknek megfelelően dolgozzák fel az áruk áramlásával párhuzamosan. Ezért az elmúlt években jelentősen megnőtt az információbiztonság jelentősége a logisztikában is.

A DACHSER mindennek tudatában magas szintű információbiztonságot kínál, ami a vállalat új informatikai és fejlesztési részlegének alapvető feladata. A DACHSER IT volt az egyik első logisztikai szolgáltató, aki ISO/IEC 27001 tanúsítvánnyal rendelkezett, ami az Information Security Management Systems (ISMS) vezető nemzetközi szabványa, és így a legfontosabb kiberbiztonsági tanúsítvány is egyben.

Ezenkívül a DACHSER folyamatos szervezeti, műszaki és konstrukciós intézkedéseket tesz az ügyféladatok minél magasabb szintű védelme érdekében, rendszeresen befektet saját rendszerei biztonságába és éves ellenőrzéseket hajt végre tanúsítványai megújítása érdekében. A vállalat működésének szempontjából tett sarkalatos intézkedések: titoktartási megállapodások harmadik féllel, INFORMATIKAI felhasználói irányelvek megalkotása, a mobil munkaállomások biztonságos összekapcsolása, az IT biztonsági törvény és a GDPR szabályainak végrehajtása. A technikai intézkedések megvalósítására az alábbi törekvések születtek: Vírusvédelem, spam elleni védelem, hibamentesség, vészhelyzeti tervezés és az összes kritikus adat rendszeres biztonsági mentése. Független, korszerű párhuzamos adatközpontok működtetése, a fióktelepek magas szintű biztonsága, vagy a decentralizált informatikai biztonság tápellátását biztosító mentési rendszerek mind-mind a DACHSER által megvalósított konstrukciós intézkedések fontos mérföldkövei.

A DACHSER ügyféladatait az összes hozzáférési útvonalon történő titkosított továbbítás védi, és a jogosulatlan megtekintés vagy manipuláció elleni védelemre vonatkozó engedélyezési koncepció hatálya alá tartozik.

Célunk, hogy ezekkel az átfogó intézkedésekkel sikeresen megelőzzük a gazdasági károkat, megvédjük magunkat és ügyfeleinket a rendszerhibáktól és a hackertámadásoktól, valamint az adatok teljesen biztonságos és megbízható kezelését kínáljuk a teljes szállítási lánc mentén.

14.10.2021
Fókuszban a minőség, megbízhatóság és az átláthatóság

A szűk keresztmetszetek és a globális ellátási láncok zavarai egyre jobban nyugtalanítják a piacokat, így az ellátási láncok szervezése és összehangolása kiemelt feladat lett. Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója nyilatkozott a logisztikai partnerekkel szemben támasztott megváltozott követelményekről.

08.10.2021
Fiatalít a DACHSER - 613 kezdő munkaerőt vett

Idén egy új képzési ciklus kezdetén a logisztikai szolgáltató 583 új gyakornokot és 30 új hallgatót vett fel a cégcsoportjába Németországban.

A járvány kezdete óta a logisztika a lakosság ellátásában, a gazdasági működés fenntartásában egyaránt nélkülözhetetlen szerepet betöltő ágazat, függetlenül attól hogy élelmiszer utánpótlásról, vagy orvosi eszköz ellátásról, vagy bármilyen ipari cikk beszerzési folyamatáról van szó – a logisztkai egyszerűen az élet alapvető szükségessége. A DACHSER alkalmazottai az évek alatt folyamatosan bebizonyították, hogy iparág specifikus szakértelmüknek és elkötelezettségüknek köszönhetően hozzájárulnak a gazdaság ellátási láncának működtetéséhez, ezáltal jelentősen hozzájárulnak a társadalom alapvető fenntarthatóságához.

05.10.2021
Roman Stoličný a DACHSER délkelet-európai részlegének új regionális vezetője

A magyar és szlovák kirendeltségek mellett Roman Stoličný irányítja az újonnan kinevezett délkelet-európai régiót és annak továbbfejlesztését a DACHSER European Logisitcs üzletágán belül. Hatáskörébe tartozik valamennyi üzleti tevékenység és stratégia építés, illetve a kulcsfontosságú partnerekkel folytatott kapcsolatok teljes körű irányítása és fenntartása most már Romániában is.

01.10.2021
Önkéntes tűzoltósági gyakorlat Pilisvörösváron

A Liegl&Dachser Kft. pilisvörösvári telephelye adott otthont a környék önkéntes tűzoltó egyesületeinek éves minősítő gyakorlatának. 

23.09.2021
A Kínai Nemzeti Aranyhét 2021 ünnepe: Hatása a logisztikára

Hamarosan kezdetét veszi Kínában a Nemzeti Aranyhét ünnepe. Az alábbi információk áttekintést adnak az eseménysorozat néhány kulcsfontosságú tudnivalójáról, valamint a logisztikára gyakorolt lehetséges hatásairól.

Mit jelent a Nemzeti Aranyhét ünnepe?

Az egyhetes ünnepi sorozat október 1-én kezdődik és 7-ig tart. A normál üzleti menetrend 8-án veszi ismét kezdetét.

Mi történik az ünnepi eseménysorozat alatt?

A hétnapos munkaszüneti nap alatt szinte minden üzleti vállalkozás, gyártó egység és kormányzati szervezet zárva tart, vagy csak készenléti személyzet működik. Ez azt jelenti, hogy a termelést lelassítják vagy teljes egészében leállítják. A repülőterek, tengeri kikötők és raktárak korlátozott kapacitással működnek, míg a vámhivatalok szintén zárva tartanak. A DACHSER kínai kirendeltségei október 1-7 között szintén munkaszüneti napot tartanak. 

Hogyan befolyásolja a Nemzeti  Aranyhét a logisztikai folyamatokat?

Az ünnep előtti készülődés általában már 3-4 héttel korábban elkezdődik, amikor felgyorsul a termelés és fuvarozók sürgetik a raktárak feltöltését és a küldemények mihamarabbi kiszállítását Kínából.

Tengeri szállítmányozás 

A már korábbról fennálló szűkös kapacitások hatással vannak a szokásos export/import tevékenységekre. A hajózási társaságok gyakran vesznek ki hajókat a menetrendből, hogy szolgáltatásaikat az alacsony piaci kereslethez igazítsák. Az üres járatokkal már a 38. héten számolni kell a szállítmányozóknak, de a szokásos menetrend a 42. héten már visszatér a korábbi ügymenethez. Idén a helyzet sokkal kiélezettebb a kikötői torlódások és a már meglévő szolgáltatási zavarok miatt. A fuvarozók nem ismerik a járatkimaradásokkal kapcsolatos menetrendeket, így a szolgáltatási feltételek ennek értelmében eltérhetnek az egyes hajózási útvonalaktól. Javasoljuk, hogy előtte mindenképpen kérjen tájékoztatást illetékes DACHSER kirendeltségétől.

Ha beérkező szállítmányai vannak, kérjük, győződjön meg róla, hogy küldeményét az ünnep előtt felveszik-e, hogy elkerüljék a felesleges tárolási vagy őrizetbe vételi költségeket.

Pillanatnyilag a tengeri szállítmányozási piac rendkívül kiélezett a kikötői torlódások, a késések és a rakodási berendezések hiánya miatt. Ráadásul a legutóbbi Chanthu tájfun is szélsőséges időjárási körülményekkel súlyosbította a helyzetet, így néhány napra a fő kikötők be is zártak, beleértve Shanghait és Ningbót. A szabad rakodóterek helyzete is kritikus és az árak az év végéig tovább emelkedhetnek. Szabad hely biztosításához 6-8 hetes előzetes foglalás szükséges.

Légi szállítmányozás 

Légi import küldemények esetén csak az előzetes foglalással rendelkező szállítmányokat dolgozzák fel. A kínai vámhatóságok nem fogadják el az import engedélykéréseket az ünnepek alatt és azokat ezen idő alatt fel sem dolgozzák.

Légi export küldemények esetén javasolt a foglalások lehető leghamarabbi elküldése, aminek határideje szeptember 29., helyi idő szerint 12:00 óra. A sürgős megrendelések esetében a határidő szeptember 30., kínai idő szerint 12:00 óra.

A korábbi tapasztalatok szerint az ünnep előtti időszakban a légi szállítmányok szabad rakodótere szintén szűkös kapacitású lesz. Ebben az évben az ellátási láncoknak komoly kihívásokkal kell szembenézniük a folyamatos szűk keresztmetszetek, a sanghaji PVG repülőtér komoly fennakadása, a földi kiszolgáló személyzet hiánya és a többi kínai repülőtér torlódása miatt. Ez a helyzet elkerülhetetlenül hosszabb átfutási időhöz és magasabb árakhoz vezet.

Vasúti szállítmányozás 

Nyugat felé irányuló LCL szállítmányok esetében az utolsó indítás az Aranyhét ünnepe előtti  39. héten lesz és a teljes üzleti menetrend a 42. héten visszatér korábbi kerékvágásába. A többi rendszeres járatot ez nem érinti, de adott esetben mindez függhet a kapacitások és egyéb berendezések rendelkezésre állásától.

A kínai vámhatóságok október 1 - 3 között zárva tartanak és csak minimális létszámú készenléti személyzetet tartanak fent október 4 és 7 között. A vámkezelés a korlátozott személyzet miatt ebben az időszakban szünetel. A korábbi előzmények tapasztalati alapján a megrendelések már két héttel az ünnep előtt tetőztek, amik már jóval korábban a kapacitási hiányosságok miatt is kissé szűknek bizonyultak. Ennek következtében az októberi kamatszint várhatóan emelkedni fog a kereslet erősödése miatt.

Meghatározó tudnivalók 

Az őszi főszezont rögtön a Nemzeti Aranyhét követi. Kérjük mindenképpen vegye figyelembe a jelenlegi rendkívül feszült és ingatag piaci helyzetet. Ezért javasoljuk a hosszú távú tervezést és az előzetes foglalást, hogy elkerülje az ellátási lánc zavarait, még közvetlenül az Aranyhét eseménye után is.

Megfontolandó teendők:

  • Küldje el ajánlatkéréseit és fuvarmegbízásait és azok szállítási határidejét időben, hogy megkereshessük Önnek a leginkább megfelelő, legoptimálisabb megoldást
  • Készítsen előre pontos hosszú távú szállítási ütemtervet
  • A foglalásokat a lehető legkorábban kezdje el intézni, mert minél hamarabb foglal, annál nagyobb az esélye szabad rakodótér biztosítására
  • Kérjük folyamatosan kövesse a piaci aktualitásokat. Ennek segítségével tud majd csak proaktívan tervezni és reagálni a hirtelen változásokra.

 Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban keresse illetékes DACHSER kirendeltségét! 

22.09.2021
Megérkezett az új DACHSER magazin!

A logisztika és annak témaköre még soha nem volt annyira fókuszban az üzleti sajtóban, mint manapság. A világgazdaság felépülni látszik a járvány okozta sokkból és sok helyen már ismét teljes sebességgel megy a termelés. Azonban a nyersanyag és termék utánpótlási fennakadásokról, a konténerek, raklapok valamint a sofőrök hiányáról, továbbá a szárazföldi, tengeri és légi szállítmányok tárolási kapacitásának nehézségéiről szóló cikkek tompítják ezt az ébredést.

Brexit: Amire még figyeljünk

Brexit csapatunk egy jól működő, biztonságos logisztikai hálózatot hozott létre az Egyesült Királyságból irányuló és onnan történő szállítások számára.

Sok vállalat van még, akiknek ugyan fontos a termékek zökkenőmentes szállítása, de ezidáig még nem oldották meg a Brexittel kapcsolatos teendőiket. További hasznos információ az alábbi link alatt található.

Tudjon meg többet

LIEGL & DACHSER (2020-ben)

30311886000
Árbevétel HUF-ban (bruttó, nem konszolidált, importvámokkal és forgalmi adóval együtt.)
7
Telephelyek száma
564600
Szállítások
Még több információ