143 Belépések
Röviditések: Dátum | Fontosság

Eredmény

08/10/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) követés a belföldi gyűjtő forgalomban - 2022 augusztus

Tájékoztatni szeretnénk Önöket, hogy 2022. augusztus 1-től az alábbi üzemanyagár korrekciót alkalmazzunk a mindenkor érvényes díjtételek mellett:

Belföldi szállítások esetén: 21,5 %  (az elmúlt 4 hét átlaga: 547,66 HUF / 1 L)

A mellékelt tájékoztatóban részletes leírást találnak az alkalmazandó modellről és a jelenlegi korrekció mértékéről, a belföldi üzemanyag táblázat kiegészítésre került a 100%-os emelkedéséig. 

Felmerülő kérdéseikkel kapcsolatban keressék illetékes értékesítő kollégáinkat a Liegl&Dachser Kft.-nél. 

Elolvas
08/10/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) követése a nemzetközi forgalomban - 2022 augusztus

Tájékoztatni szeretnénk Önöket, hogy 2022. augusztus 1-től az alábbi üzemanyagár korrekciót alkalmazzuk a mindenkor érvényes díjtételek mellett:

Nemzetközi szállítások:        7,1 %    (az elmúlt 4 hét átlaga:  1964,91 EUR / 1000 L)

A mellékelt tájékoztatóban részletes leírást találnak az alkalmazandó modellről és a jelenlegi korrekció mértékéről.

Felmerülő kérdéseikkel kapcsolatban keressék illetékes értékesítő kollégáinkat a Liegl&Dachser Kft.-nél. 

Elolvas
07/25/2022
Budapestre érkezett a DACHSER új selyemútja

A Kína és Európa közötti vasúti összeköttetés biztonságos folytatása érdekében a DACHSER bővítette Rail Services portfolióját. A logisztikai szolgáltató 2022 május végétől heti két alkalommal vonat-összeköttetést szervezett a Hszian-Budapest útvonalon, azaz a Középső folyosón.

Elolvas
07/20/2022
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Amikor a globális válságok és kihívások világát éljük, a megbízhatóság, az egységes piaci fellépés és az előreutaló intézkedések mentőövnek bizonyulhatnak. A sok bizonytalanság közepette mi a DACHSER-nél mégis igyekszünk mindent kézben tartani és a lehető legoptimálisabb megoldást biztosítani ügyfeleink számára. A DACHSER magazin legújabb történeteiben most erről olvashatnak.  

Elolvas
06/29/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) követése a nemzetközi forgalomban - 2022 július

Tájékoztatni szeretnénk Önöket, hogy 2022. július 1-től az alábbi üzemanyagár korrekciót alkalmazzuk a mindenkor érvényes díjtételek mellett:

Nemzetközi szállítások:        7,1 %    (az elmúlt 4 hét átlaga: 1944,413 EUR / 1000 L)

A mellékelt tájékoztatóban részletes leírást találnak az alkalmazandó modellről és a jelenlegi korrekció mértékéről.

Felmerülő kérdéseikkel kapcsolatban keressék illetékes értékesítő kollégáinkat a Liegl&Dachser Kft.-nél. 

Elolvas
06/29/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) követés a belföldi gyűjtő forgalomban - 2022 július

Tájékoztatni szeretnénk Önöket, hogy 2022. július 1-től az alábbi üzemanyagár korrekciót alkalmazzunk a mindenkor érvényes díjtételek mellett:

Belföldi szállítások esetén: 21,5 % (az elmúlt 4 hét átlaga: 560,625 HUF / 1L )

A mellékelt tájékoztatóban részletes leírást találnak az alkalmazandó modellről és a jelenlegi korrekció mértékéről, a belföldi üzemanyag táblázat kiegészítésre került a 100%-os emelkedéséig. 

Felmerülő kérdéseikkel kapcsolatban keressék illetékes értékesítő kollégáinkat a Liegl&Dachser Kft.-nél. 

Elolvas
06/24/2022
Személyre szabott megoldások

A DACHSER olyan logisztikát hoz létre, amely hozzáadott értéket teremt azáltal, hogy standard szolgáltatásait iparág-specifikus szakértelemmel kombinálja. Jens Wollmann, a DACHSER Corporate Solutions osztályának vezetője interjút adott a hálózatban már korábban bevált és a mostanában bevezetésre kerülő, új iparági megoldásokról.

Elolvas
06/17/2022
A DACHSER részlegesen újraindítja áruforgalmát Ukrajnába

A DACHSER naponta újraértékeli az ukrajnai konfliktus aktuális fejleményeit. Ennek eredményeként részben feloldja a 2022 februárjában elrendelt, Ukrajnába irányuló összes áruszállításra vonatkozó teljes átvételi és berakodási tilalom rendeletét. 

Elolvas
06/10/2022
Budapestet érintve köti össze Észtországot Horvátországgal a DACHSER új útvonala

A logisztikai szolgáltató a DACHSER kassai fióktelepének működését erősíti a Kassa-Lengyelország és Kassa-Románia új szállítási útvonalak indításával. Ezzel a magyarországi telephelyeket is érintő szállítmányozási szolgáltatással március elejétől teljessé vált a DACHSER észak-kelet és dél-kelet-európai régiókat összekötő tranzitfolyosója, Észtországtól Horvátországig.

Elolvas
06/02/2022
A DACHSER déli útvonalán keresztül: Komplett rakományokkal Kínából Európába

Az ukrajnai háború az Ázsia és Európa közötti interkontinentális közúti szállításokra is kiemelt hatást gyakorolt. Az Oroszországon, Fehéroroszországon, valamint magán a konfliktuszónán keresztüli szállítások lehetetlenné váltak. A DACHSER Cargoplus azonban továbbra is megbízható szállítási szolgáltatást tud nyújtani egy alternatív déli útvonal segítségével. 

Elolvas
04/29/2022
Vegyipari logisztika a kihívások árnyékában

A vegyipari logisztikának a folyamatosan változó ellátási láncokkal, a digitalizációval és a fenntarthatóság iránti folyamatos igények kihívásaival kell manapság szembenéznie. A világjárvány által okozott megpróbáltatások az eddig stabilan működő szállítási hálózótokat kritikussá tették. Michael Kriegel, a DACHSER Chem Logistics üzletágának osztályvezetője szakértői interjút adott a vegyipar globális ellátási láncának problémáira, annak okaira és lehetséges következményeire.

Elolvas
04/01/2022
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Ahogy a világ minden területén, úgy a gazdaságban, a logisztikában és mindannyiunk életében is teljes a bizonytalanság. A koronavírust még mindig nem sikerült teljesen megfékezni, a világ egyik kereskedelmi központjában, Hong Kong-ban berobbant ismét a koronavírus járvány és rohamosan nő a pozitív esetek száma. És a világ most döbbenten néz Európára, Ukrajnában háború dúl és emberek tömege kényszerül menekülésre. 

Elolvas
03/18/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) bevezetése a belföldi gyűjtő forgalomban

Az elmúlt hetek háborús cselekménye ez alatt a rövid időszak alatt is drámai változásokat hozott a világgazdaságban, melyek hatással vannak az európai és a magyar gazdaságra egyaránt. A napokban a forint – euro árfolyama átlépte a történelmi mélypontot, és 400 forintos árfolyamon mozgott, ez hozzávetőlegesen 12 %-os gyengülést jelent az egy hónappal ezelőtti értékekhez képest.

A nemzetközi olajpiac is érzékenyen reagált az eseményekre, az olajárak 2022 eleje óta 15-20 %-ot nőttek. Szakértők úgy vélik, az emelkedés még nem áll meg, az olaj világpiaci ára folyamatosan emelkedő tendenciát mutat és az európai államok jóval drágábban tudják majd beszerezni az üzemanyagot.

A nemzetközi szállítások esetében már hónapok óta érezhető az olaj árának emelkedése. A környező országokban folyamatosan nő a dízel üzemanyag ára és a fuvarozók, szállítmányozók nem csak az országban tankolnak, hanem igen jelentős részben külföldön is. 

Ezt az országban eddig csekély mértékben lehetett érezni a kormány által bevezetett ár-plafonnak köszönhetően.

2022. március 10-i kancelláriaminiszter által tartott tájékoztató szerint a 7,5 tonna feletti gépjárművek, és a 3,5 tonna feletti külföldi gépjárművek 22 órától csak a nagy nyomású kutakon tankolhatnak, piaci áron, tehát megszűnik az üzemanyagár plafon ezen kategóriájú gépjárművek esetében.

Cégünk 2022. március 21-től bevezeti a belföldi gyűjtőszállítmányok esetében az egységes üzemanyagár korrekciót, a mindenkor érvényes díjtételek mellett, melyet az alábbiak szerint alkalmazunk:

  • A model a dízel üzemanyagár változását követi, amely havonta kerül ellenőrzésre és kompenzálásra 
  • Az indexálás alapja: MOL motorikus gázolaj (MSZ EN 590 szabvány) nagykereskedelmi ára, 2021. második félévének átlaga, 341 HUF per liter
  • A model az üzemanyagár változást késleltetve vezeti be, az aktuális hónap (M) üzemanyagár felár számításának alapjául az azt megelőző hónap (M-1) átlagára szolgál

A márciusi küldeményeknél a februári üzemanyag átlagára (385 forint per liter) alapján határozzuk meg az üzemanyag felárat, amely a táblázat alapján 4 %

A számlánkon külön tételként (283-as azonosítóval) szerepel az üzemanyag felár

  • A bázisárhoz képest -10 % és +10 % közötti változás esetében nem számolunk el felárat
  • A korrekció az adott hónap első napjától az utolsó napjáig (1-31-ig) feladott küldeményekre érvényes
  • A feladási napnak a DACHSER TMS rendszerébe történő rögzítést tekintjük (E-log TRO-Send vagy EDI adatküldés dátuma, Core Gate megbízási dátum)
  • A mellékelt táblázatban szereplő értékeket meghaladó gázolajár elérése esetén a pótlék mértéke újbóli megállapításra kerül

A fenti üzemanyagárindex alapján a pótlékokat a mellékelt csatolmányban található táblázat szerint alkalmazzuk. 

Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban keresse illetékes DACHSER kirendeltségünket. 

 

Elolvas
03/11/2022
Üzemanyagár korrekció (FSC) bevezetése a nemzetközi forgalomban

Az elmúlt hetek háborús cselekménye ez alatt a rövid időszak alatt is drámai változásokat hozott a világgazdaságban, melyek hatással vannak az európai és a magyar gazdaságra egyaránt. A napokban a forint – euro árfolyama átlépte a történelmi mélypontot, és 400 forintos árfolyamon mozgott, ez hozzávetőlegesen 12 %-os gyengülést jelent az egy hónappal ezelőtti értékekhez képest.

A nemzetközi olajpiac is érzékenyen reagált az eseményekre, az olajárak 2022 eleje óta 15-20 %-ot nőttek. Szakértők úgy vélik, az emelkedés még nem áll meg, az olaj világpiaci ára folyamatosan emelkedő tendenciát mutat és az európai államok jóval drágábban tudják majd beszerezni az üzemanyagot.

A nemzetközi szállítások esetében már hónapok óta érezhető  az olaj árának emelkedése. A környező országokban folyamatosan nő a dízel üzemanyag ára és a fuvarozók, szállítmányozók nem csak az országban tankolnak, hanem igen jelentős részben külföldön is.

Ezt az országban eddig csekély mértékben lehetett érezni a kormány által bevezetett ár-plafonnak köszönhetően.

2022. március 10-i kancelláriaminiszter által tartott tájékoztató szerint a 7,5 tonna feletti gépjárművek, és a 3,5 tonna feletti külföldi gépjárművek 22 órától csak a nagy nyomású kutakon tankolhatnak, piaci áron, tehát megszűnik az üzemanyagár plafon ezen kategóriájú gépjárművek esetében.

Cégünk 2022. március 16-tól bevezeti a nemzetközi szállítmányok esetében az egységes üzemanyagár korrekciót, a mindenkor érvényes díjtételek mellett, melyet az alábbiak szerint alkalmazunk:

  • A model a dízel  üzemanyagár változását követi, amely havonta kerül ellenőrzésre és kompenzálásra. Az üzemanyagyár változás követésére a következő website szolgál alapul:https://energy.ec.europa.eu/data-and-analysis/weekly-oil-bulletin_en
  • Az indexálás alapja: EU 27 Average  with taxes - 1000 literre meghatározott, adóval növelt EU 27 országos átlag automotive dízel üzemanyag ára
  • Bázis: 2021-01 -  2021-12 üzemanyagár átlaga
  • A model az üzemanyagár változást késleltetve vezeti be, az aktuális hónap (M) üzemanyagár felár számításának alapjául az azt megelőző hónap (M-1) átlagára szolgál

A márciusi küldeményeknél a februári üzemanyag átlagára (1594,58 EUR/1000 liter) alapján határozzuk meg az üzemanyag felárat, amely a táblázat alapján 2,1 %

A számlánkon külön tételként (283-as azonosítóval) szerepel az üzemanyag felár

  • A bázisárhoz képest -10 % és +10 % közötti változás esetében nem számolunk el felárat
  • A korrekció az adott hónap első napjától az utolsó napjáig (1-31-ig) feladott küldeményekre érvényes.
  • A feladási napnak a DACHSER TMS rendszerébe történő rögzítést tekintjük (E-log TRO-Send vagy EDI adatküldés dátuma, Core Gate megbízási dátum)
  • A lenti táblázatban szereplő értékeket meghaladó gázolajár elérése esetén a pótlék mértéke újbóli megállapításra kerül.

A fenti üzemanyagárindex alapján a pótlékokat a mellékelt csatolmányban található táblázat szerint alkalmazzuk. 

Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban keresse illetékes DACHSER kirendeltségünket. 

 

Elolvas
03/03/2022
Oroszország – Ukrajna konfliktus: Hatása a DACHSER globális légi és tengeri szállítmányozási működésére

Szeretnénk tájékoztatni Önöket az oroszországi–ukrajnai konfliktus nemzetközi légi, tengeri és vasúti szállítmányozására gyakorolt hatásáról. További tájékoztatásul közöljük Önökkel, hogy milyen lehetséges intézkedéseket kellett megtennünk az ellátási láncok megvédése érdekében.

További értesítésig felfüggesztünk minden Ukrajnából vagy Ukrajnába irányuló foglalást. Továbbá már nem fogadhatunk el foglalásokat az Ázsia és Európa közötti vasúti szállítási szolgáltatásainkra sem. Ugyanez a foglalási szabály vonatkozik az Ázsia és Európa közötti interkontinentális szállítmányozásokra is, amikor az adott küldemények Oroszországon, Fehéroroszországon vagy Ukrajnán haladnak át. Mindennek oka az, hogy már nem tudjuk garantálni ügyfeleink rakományának biztonságos szállítását a fent említett országokon keresztül.

Továbbra is elfogadunk Oroszországból és Fehéroroszországból származó vagy ide irányuló foglalásokat, feltéve, hogy a légi-, és a hajózási társaságok biztosítják az ehhez szükséges kapacitásokat ezeken az útvonalakon. Folyamatos figyelemmel kísérjük, hogy elsőként a fuvarozók és a légitársaságok felfüggesztik-e az ezekbe az országokba irányuló, onnan történő szállítással kapcsolatos tevékenységüket. Kiemelten hangsúlyozzuk, hogy az Oroszországba és Fehéroroszországból történő foglalásoknak teljes mértékben meg kell felelniük az ezen országokkal szemben bevezetett és aktuálisan érvényes kormányzati szankcióknak.

Ezen konkrét intézkedések mellett további kihatások várhatóak az operációs tevékenységek működésére vonatkozóan. A konfliktus sújtotta régió, illetve az ebben érintett országok kulcsfontosságú jelentőséggel bírnak a nemzetközi olaj- és energiapiacok alakulásában. Mindez már most is az olajárak nagyon dinamikus átalakulását okozza, figyelembe véve még az olajjal kapcsolatos pótdíjak, például a BAF és az üzemanyag-pótdíjak változását. Kiemelt, naprakész figyelemmel kísérjük a további fejleményeket, és folyamatosan tájékoztatjuk Önöket. A kezdődő kapacitási hiányok jelei a légi szállítmányozásban már most megmutatkoznak, mivel az európai légitársaságok ki vannak tiltva az orosz légtérből,  az orosz légitársaságok pedig az európai légtérből.

A jelen állapot szerint pillanatnyilag megbecsülni sem tudjuk a mostani konfliktusos helyzet további alakulását és annak várható fejleményeit. Igyekszünk megtenni mindent annak érdekében, hogy rugalmas megoldásokkal lépést tudjunk tartani a mostani kihívásokkal és hogy biztosítani tudjuk a nemzetközi ellátási láncok folyamatosságát ügyfeleink megelégedése érdekében.

Munkatársaink továbbra is világszerte kapcsolatban állnak Önökkel. Felmerülő kérdéseire keresse illetékes DACHSER kirendeltségünket, hogy ebben a különleges helyzetben is az Ön segítségre lehessünk légi, tengeri és vasúti küldeményei kezelésében.

Elolvas
02/23/2022
Szabó Péter a DACHSER magyarországi új vezetője

Szabó Péter vezeti idéntől a Liegl&Dachser Kft. Road Logistics üzletágának hazai kirendeltségeit. A pozíciót korábban betöltő Roman Stoličný-t a DACHSER délkelet-európai régióért felelős vezetőjévé nevezték ki, ami magába foglalja a logisztikai szolgáltató Szlovákia, Románia és Magyarország üzleti részlegeinek irányítását. A magyar szakember négy éve csatlakozott a német családi tulajdonban lévő logisztikai vállalathoz és több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik a szállítmányozás területén. Szabó Péter tervei között a hatékonyság növelése, új gyűjtőjáratok indítása, valamint az időben és árban is versenyképes szolgáltatások működtetése szerepelnek első helyen. 

Elolvas