126 Belépések
Röviditések: Dátum | Fontosság

Eredmény

01/28/2022
A DACHSER hosszú távra meghosszabítja légiforgalmi charter járatkínálatát

A DACHSER Air & Sea Logistics üzletága hosszú távú szerződéssel kívánja támogatni légiforgalmi charter járatkínálatát Hong Kong és Európa között. Mindez szilárd alapot biztosít ahhoz, hogy a logisztikai szolgáltató 2022 január és 2024 márciusa között megbízható légi teherszállítási kapacitást kínáljon ügyfeleinek.

Elolvas
2
01/26/2022
Kínai újév, Covid és téli olimpia – mire számíthatnak az ellátási láncok az év elején?

A Kínai újév köszöntése távolkeleti országban élők számára családi összejöveteleket, utazást és pihenést jelent, a világ többi részének viszont komoly logisztikai kihívásokat.  A vállalkozások bezárnak, a gyárak felfüggesztik működésüket, a fuvarozók pedig az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, mindez nagy mértékben befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Idén a kínai újév hatása várhatóan a szokásosnál nagyobb lesz a DACHSER véleménye szerint, hisz a munkaszüneti napok mellett a COVID-19 okozta szigorításokkal és a pekingi téli olimpiával járó forgalommal is számolnuk kell.

Elolvas
01/17/2022
Januártól magasabbak az útdíjak Ausztriában

Az osztrák kormány közzétette a 2022. január 1-től érvényes úthasználati díjait, amiket figyelembe kell venni a DACHSER idei díjkalkulációiban. A részletes útdíjtarifákat partereinknek számára elérhetővé tesszük.

További kérdése esetén forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz.

Elolvas
01/10/2022
A DACHSER a világ legnagyobb teherszállító repülőgépét bérli

A DACHSER Air & Sea Logistics nemzetközi üzletága bérelte a világ legnagyobb Antonovs AN-124 és AN-225 típusú teherszállító repülőgépeit, amik több alkalommal szállítottak egészségügyi árukat Kínából Ausztriába. A DACHSER European Logistics üzletága ezután szárazföldi szállítmányozási hálózatán keresztül továbbította az árukat megbízóik felé szerte Európában. 

Elolvas
12/22/2021
Magasabb IFS minősítés – Ismét szintet lépett a DACHSER

A korábbi évekhez hasonlóan megőrizte a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. Food Logistics üzletága az IFS tanúsításának “Higher” fokozatát. A 2021-es auditon 98,35%-os eredménnyel büszkélkedhet a logisztikai cég budapesti telephelye, ami az elmúlt 5 évben folyamatosan javuló eredménye mellett az eddigi elért legmagasabb érték.

Elolvas
12/22/2021
Hat új, közvetlen járat és több mint kétszázezer küldemény – jól zárta az évet a DACHSER

A 2021-es évben közel 3,5 millió kilométert futott a Liegl&Dachser flottája, és a hazai telephelyeket érintő export-import küldemények száma már novemberben elérte a kétszázezret.  A logisztikai cég idén a régió megnövekedett forgalmára reagálva hat új, közvetlen nemzetközi gyűjtőjáratot indított, így többek között Kassára is 24 órán belül szállít, és Szlovénia mellett most már Horvátországba, Lengyelországba is működtet napi járatot. Most már a logisztikai cég minden telephelyéről indulnak nemzetközi járatok, így a szállítások ideje is jelentősen csökkent az elmúlt egy évben.

Elolvas
12/13/2021
Brexit aktuális - Az Egyesült Királyság határműködési modelljének harmadik fázisa

Az Egyesült Királyság kormánya által közzétett határműködési modell (Border Operating Model) harmadik fázisának bevezetése egy másik fontos mérföldkő az Egyesült Királyság EU-ból való kilépésével kapcsolatos vámeljárásokban. A DACHSER továbbra is lépést tart a vám- és szállítási eljárások változásaival és biztosítja, hogy az áruk a lehető legkevesebb fennakadás mellett haladjanak át a határokon.

Elolvas
12/08/2021
Megérkezett az új DACHSER magazin!

"Semmi sem állandóbb, mint maga a változás" – bölcs szavak, amik végigkísérik mindennapjainkat. A világ gyors ütemű fejlődésével párhuzamosan a logisztikában is fokozatosan nő az innovációkra és a változásokra irányuló törekvés. A DACHSER magazin mostani lapszámában beszámolunk arról, hogy cégünk és ügyfeleink miként és hogyan reagálnak a jövő sürgető problémáira és azok lehetséges megoldásaira.

Elolvas
11/09/2021
DACHSER információbiztonság

A nem megfelelően védett információ jelentős kockázati tényezőt jelent, akár még a vállalat létezését is veszélyeztetheti, hiszen célpontot jelent az egyre gyakoribb kibertámadásoknak. A logisztikában - ahol a jól működő IT-nek szintén kiemelt jelentősége van - a megbízható és biztonságos ellátási láncok most fontosabb szerephez jutottak, mint valaha. Az adatok védelme és bizalmas  kezelése ezért a DACHSER egyik legfontosabb prioritása.

Jelenleg egyre több célzott és egyre professzionálisabb hackertámadás történik úgynevezett ransomware támadások segítségével. A hackerek biztonsági réseken keresztül behatolnak a vállalatok informatikai rendszereibe, titkosítják a fontos információkat, például az alkalmazottak adatait vagy a cég pénzügyi eredményeit, amiért különféle ellenszolgáltatásokat, váltságdíjat kérnek a titkosítás feloldása érdekében. Mindezen felül ez egy rendkívüli plusz költséget is eredményez az informatikai rendszerek helyreállításához egy ilyen támadás után. Minél nagyobb a vállalat digitális szolgáltatási részének jelentősége, annál komolyabb a fenyegetés az értékek védelme  szempontjából.

A logisztika is azon iparágak közé tartozik, amelynek működése nagymértékben függ a jól működő informatikától: A rendkívül összetett és nagymértékben optimalizált értékláncok csak akkor működhetnek kifogástalanul egy digitalizált világban, ha a megfelelő információkat folyamatosan, helyesen, bizalmasan és a globális jogi követelményeknek megfelelően dolgozzák fel az áruk áramlásával párhuzamosan. Ezért az elmúlt években jelentősen megnőtt az információbiztonság jelentősége a logisztikában is.

A DACHSER mindennek tudatában magas szintű információbiztonságot kínál, ami a vállalat új informatikai és fejlesztési részlegének alapvető feladata. A DACHSER IT volt az egyik első logisztikai szolgáltató, aki ISO/IEC 27001 tanúsítvánnyal rendelkezett, ami az Information Security Management Systems (ISMS) vezető nemzetközi szabványa, és így a legfontosabb kiberbiztonsági tanúsítvány is egyben.

Ezenkívül a DACHSER folyamatos szervezeti, műszaki és konstrukciós intézkedéseket tesz az ügyféladatok minél magasabb szintű védelme érdekében, rendszeresen befektet saját rendszerei biztonságába és éves ellenőrzéseket hajt végre tanúsítványai megújítása érdekében. A vállalat működésének szempontjából tett sarkalatos intézkedések: titoktartási megállapodások harmadik féllel, INFORMATIKAI felhasználói irányelvek megalkotása, a mobil munkaállomások biztonságos összekapcsolása, az IT biztonsági törvény és a GDPR szabályainak végrehajtása. A technikai intézkedések megvalósítására az alábbi törekvések születtek: Vírusvédelem, spam elleni védelem, hibamentesség, vészhelyzeti tervezés és az összes kritikus adat rendszeres biztonsági mentése. Független, korszerű párhuzamos adatközpontok működtetése, a fióktelepek magas szintű biztonsága, vagy a decentralizált informatikai biztonság tápellátását biztosító mentési rendszerek mind-mind a DACHSER által megvalósított konstrukciós intézkedések fontos mérföldkövei.

A DACHSER ügyféladatait az összes hozzáférési útvonalon történő titkosított továbbítás védi, és a jogosulatlan megtekintés vagy manipuláció elleni védelemre vonatkozó engedélyezési koncepció hatálya alá tartozik.

Célunk, hogy ezekkel az átfogó intézkedésekkel sikeresen megelőzzük a gazdasági károkat, megvédjük magunkat és ügyfeleinket a rendszerhibáktól és a hackertámadásoktól, valamint az adatok teljesen biztonságos és megbízható kezelését kínáljuk a teljes szállítási lánc mentén.

Elolvas
10/14/2021
Fókuszban a minőség, megbízhatóság és az átláthatóság

A szűk keresztmetszetek és a globális ellátási láncok zavarai egyre jobban nyugtalanítják a piacokat, így az ellátási láncok szervezése és összehangolása kiemelt feladat lett. Burkhard Eling, a DACHSER vezérigazgatója nyilatkozott a logisztikai partnerekkel szemben támasztott megváltozott követelményekről.

Elolvas
10/05/2021
Roman Stoličný a DACHSER délkelet-európai részlegének új regionális vezetője

A magyar és szlovák kirendeltségek mellett Roman Stoličný irányítja az újonnan kinevezett délkelet-európai régiót és annak továbbfejlesztését a DACHSER European Logisitcs üzletágán belül. Hatáskörébe tartozik valamennyi üzleti tevékenység és stratégia építés, illetve a kulcsfontosságú partnerekkel folytatott kapcsolatok teljes körű irányítása és fenntartása most már Romániában is.

Elolvas
10/01/2021
Önkéntes tűzoltósági gyakorlat Pilisvörösváron

A Liegl&Dachser Kft. pilisvörösvári telephelye adott otthont a környék önkéntes tűzoltó egyesületeinek éves minősítő gyakorlatának. 

Elolvas
09/23/2021
A Kínai Nemzeti Aranyhét 2021 ünnepe: Hatása a logisztikára

Hamarosan kezdetét veszi Kínában a Nemzeti Aranyhét ünnepe. Az alábbi információk áttekintést adnak az eseménysorozat néhány kulcsfontosságú tudnivalójáról, valamint a logisztikára gyakorolt lehetséges hatásairól.

Mit jelent a Nemzeti Aranyhét ünnepe?

Az egyhetes ünnepi sorozat október 1-én kezdődik és 7-ig tart. A normál üzleti menetrend 8-án veszi ismét kezdetét.

Mi történik az ünnepi eseménysorozat alatt?

A hétnapos munkaszüneti nap alatt szinte minden üzleti vállalkozás, gyártó egység és kormányzati szervezet zárva tart, vagy csak készenléti személyzet működik. Ez azt jelenti, hogy a termelést lelassítják vagy teljes egészében leállítják. A repülőterek, tengeri kikötők és raktárak korlátozott kapacitással működnek, míg a vámhivatalok szintén zárva tartanak. A DACHSER kínai kirendeltségei október 1-7 között szintén munkaszüneti napot tartanak. 

Hogyan befolyásolja a Nemzeti  Aranyhét a logisztikai folyamatokat?

Az ünnep előtti készülődés általában már 3-4 héttel korábban elkezdődik, amikor felgyorsul a termelés és fuvarozók sürgetik a raktárak feltöltését és a küldemények mihamarabbi kiszállítását Kínából.

Tengeri szállítmányozás 

A már korábbról fennálló szűkös kapacitások hatással vannak a szokásos export/import tevékenységekre. A hajózási társaságok gyakran vesznek ki hajókat a menetrendből, hogy szolgáltatásaikat az alacsony piaci kereslethez igazítsák. Az üres járatokkal már a 38. héten számolni kell a szállítmányozóknak, de a szokásos menetrend a 42. héten már visszatér a korábbi ügymenethez. Idén a helyzet sokkal kiélezettebb a kikötői torlódások és a már meglévő szolgáltatási zavarok miatt. A fuvarozók nem ismerik a járatkimaradásokkal kapcsolatos menetrendeket, így a szolgáltatási feltételek ennek értelmében eltérhetnek az egyes hajózási útvonalaktól. Javasoljuk, hogy előtte mindenképpen kérjen tájékoztatást illetékes DACHSER kirendeltségétől.

Ha beérkező szállítmányai vannak, kérjük, győződjön meg róla, hogy küldeményét az ünnep előtt felveszik-e, hogy elkerüljék a felesleges tárolási vagy őrizetbe vételi költségeket.

Pillanatnyilag a tengeri szállítmányozási piac rendkívül kiélezett a kikötői torlódások, a késések és a rakodási berendezések hiánya miatt. Ráadásul a legutóbbi Chanthu tájfun is szélsőséges időjárási körülményekkel súlyosbította a helyzetet, így néhány napra a fő kikötők be is zártak, beleértve Shanghait és Ningbót. A szabad rakodóterek helyzete is kritikus és az árak az év végéig tovább emelkedhetnek. Szabad hely biztosításához 6-8 hetes előzetes foglalás szükséges.

Légi szállítmányozás 

Légi import küldemények esetén csak az előzetes foglalással rendelkező szállítmányokat dolgozzák fel. A kínai vámhatóságok nem fogadják el az import engedélykéréseket az ünnepek alatt és azokat ezen idő alatt fel sem dolgozzák.

Légi export küldemények esetén javasolt a foglalások lehető leghamarabbi elküldése, aminek határideje szeptember 29., helyi idő szerint 12:00 óra. A sürgős megrendelések esetében a határidő szeptember 30., kínai idő szerint 12:00 óra.

A korábbi tapasztalatok szerint az ünnep előtti időszakban a légi szállítmányok szabad rakodótere szintén szűkös kapacitású lesz. Ebben az évben az ellátási láncoknak komoly kihívásokkal kell szembenézniük a folyamatos szűk keresztmetszetek, a sanghaji PVG repülőtér komoly fennakadása, a földi kiszolgáló személyzet hiánya és a többi kínai repülőtér torlódása miatt. Ez a helyzet elkerülhetetlenül hosszabb átfutási időhöz és magasabb árakhoz vezet.

Vasúti szállítmányozás 

Nyugat felé irányuló LCL szállítmányok esetében az utolsó indítás az Aranyhét ünnepe előtti  39. héten lesz és a teljes üzleti menetrend a 42. héten visszatér korábbi kerékvágásába. A többi rendszeres járatot ez nem érinti, de adott esetben mindez függhet a kapacitások és egyéb berendezések rendelkezésre állásától.

A kínai vámhatóságok október 1 - 3 között zárva tartanak és csak minimális létszámú készenléti személyzetet tartanak fent október 4 és 7 között. A vámkezelés a korlátozott személyzet miatt ebben az időszakban szünetel. A korábbi előzmények tapasztalati alapján a megrendelések már két héttel az ünnep előtt tetőztek, amik már jóval korábban a kapacitási hiányosságok miatt is kissé szűknek bizonyultak. Ennek következtében az októberi kamatszint várhatóan emelkedni fog a kereslet erősödése miatt.

Meghatározó tudnivalók 

Az őszi főszezont rögtön a Nemzeti Aranyhét követi. Kérjük mindenképpen vegye figyelembe a jelenlegi rendkívül feszült és ingatag piaci helyzetet. Ezért javasoljuk a hosszú távú tervezést és az előzetes foglalást, hogy elkerülje az ellátási lánc zavarait, még közvetlenül az Aranyhét eseménye után is.

Megfontolandó teendők:

  • Küldje el ajánlatkéréseit és fuvarmegbízásait és azok szállítási határidejét időben, hogy megkereshessük Önnek a leginkább megfelelő, legoptimálisabb megoldást
  • Készítsen előre pontos hosszú távú szállítási ütemtervet
  • A foglalásokat a lehető legkorábban kezdje el intézni, mert minél hamarabb foglal, annál nagyobb az esélye szabad rakodótér biztosítására
  • Kérjük folyamatosan kövesse a piaci aktualitásokat. Ennek segítségével tud majd csak proaktívan tervezni és reagálni a hirtelen változásokra.

 Felmerülő kérdéseivel kapcsolatban keresse illetékes DACHSER kirendeltségét! 

Elolvas
09/22/2021
Megérkezett az új DACHSER magazin!

A logisztika és annak témaköre még soha nem volt annyira fókuszban az üzleti sajtóban, mint manapság. A világgazdaság felépülni látszik a járvány okozta sokkból és sok helyen már ismét teljes sebességgel megy a termelés. Azonban a nyersanyag és termék utánpótlási fennakadásokról, a konténerek, raklapok valamint a sofőrök hiányáról, továbbá a szárazföldi, tengeri és légi szállítmányok tárolási kapacitásának nehézségéiről szóló cikkek tompítják ezt az ébredést.

Elolvas
09/14/2021
Napi gyűjtőjáratot indít Kassára a DACHSER - 24 órán belüli kiszállítás egész Szlovákiában

Az elmúlt időszak megnövekedett forgalma miatt ismét szükségessé vált egy új útvonal megnyitása az ország észak-keleti régiójában jelentkezett ügyféligényeknek köszönhetően. Szeptember 6-án indult a legújabb járat Kassára a Tiszaújvárosi telephelyről történő indítással, amelynek köszönhetően a DACHSER már Szlovákia összes régiójába akár egynapos kiszállítást tud biztosítani Magyarország teljes területéről.

Elolvas
09/08/2021
A DACHSER kibővíti willebrocki telephelyét

A DACHSER Belgium kiterjeszti Antwerpen melletti Willebroek-i telephelyét. Az átrakó raktár és a helyi parkolói létesítmények bővítése már idén nyáron elkezdődött és a tervek szerint az év végéig be is fejeződik. 

Elolvas