227 Belépések
Röviditések: Dátum | Fontosság

Eredmény

05/07/2025
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Magától értetődő, hogy a globális közösségnek következetesen kell fellépnie az éghajlat védelme érdekében, így biztosítva a jövő generációinak megélhetését. Az elmúlt hónapok hírei azonban arra utalnak, hogy a fenntarthatóság kérdése már nem elsődleges szempont. Például az Egyesült Államok kilép a klímaváltozásról szóló Párizsi Megállapodásból, és a fosszilis tüzelőanyagokra összpontosít. Az Európai Unió pedig felülvizsgálja a gondosan kidolgozott fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségekről szóló megállapodásokat, és megvitatja, hogy a már kitűzött klímacélok nem túl ambiciózusak-e.

Elolvas
05/05/2025
DACHSER a 2025-ös Transport Logistic kiállításon

A logisztikai szolgáltató június 2. és 5. között Münchenben, a B6-os csarnok 101/102-es standján állít ki. A látogatók a „Minden, amire szüksége van globális logisztikája alakításához” mottó jegyében megismerkedhetnek a DACHSER teljes szolgáltatási portfóliójával.

Elolvas
04/15/2025
Vegye fel velünk a kapcsolatot

Kérdései vannak? Azért vagyunk itt, hogy válaszoljunk. Telephelyeink elérhetőségét a lenti listában találja. 

Elolvas
04/11/2025
Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából

A DACHSER magazin új, digitális megjelenést kapott, és igazi online magazinként érhető el.

Elolvas
04/08/2025
Mozgásban a vegyipar – a siker kulcsa a logisztika lehet

A vegyipar nem napjainkban éli virágkorát az Európai Unióban. Az iparág termelése lassan, de egyértelműen csökken, és bár a bevételei ennek ellenére kis mértékben emelkedtek az elmúlt öt évben, a korábban vegyipari exportőr Unió mára importőrré vált. Az ágazat Magyarországon nagyon hasonló görbét írt le, 2018 és 2024 között hazai termelése mintegy 7 százalékkal csökkent. Nem új keletű feltevés, hogy a kedvezőtlen trendeken a vegyipari szolgáltatásokra szabott logisztika változtathat – egy a DACHSER felkérésére készült új, németországi kutatás azt vizsgálta, pontosan milyen elvek mentén lehet elérni ezt. Innováció, alkalmazkodás, modern technológia és mindennek kiindulópontja, az ember szükséges hozzá, mondják az eredmények.

Elolvas
2
04/02/2025
DACHSER Tudástár 8. – Versenyképes fuvardíj a gyűjtőszállítmányozásban

DACHSER Tudástár sorozatunk előző részében áttekintettük a logisztikában használt különleges mértékegységeket, és azt is, miért van ezekre szükség. Hogyan kalkulálják ezek révén végül a fuvardíjakat? Egy gyakorlati példán keresztül megmutatjuk a módszert, elmondjuk, miért különösen versenyképes a DACHSER díjazása, valamint eláruljuk, hogy egy egyszerű megoldás, a csereszekrényekben utólagosan elhelyezhető gerenda hogyan jelent előnyt mind az ügyfelek, mind pedig a logisztikai szolgáltató számára.

Elolvas
2
04/02/2025
DACHSER Tudástár 7. – Hogyan számítja a gyűjtőjáratokon feladott áruk díját a DACHSER?

A szállítmány fuvardíját az áru tömege és térfogata egyaránt befolyásolja. A méltányos árképzés biztosítása érdekében a logisztikai szolgáltatók a gyűjtőáruk fuvardíjának meghatározásához különféle kalkulációkat végeznek. Az elsőre bonyolultnak és összetettnek tűnő módszer mögött a kölcsönös előnyök elve áll: a DACHSER-nél használt csereszekrények optimális kihasználása mellett a legkedvezőbb fuvardíj biztosítása az ügyfelek számára.

Elolvas
03/12/2025
A DACHSER útja Írországból az európai kontinensre a szárazföldön keresztül vezet

Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a DACHSER: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a DACHSER az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.

Elolvas
02/25/2025
Duplázott a DACHSER – ismét díjat érdemelt a dolgozói digitalizáció

Zsinórban másodszor nyerte el a DACHSER a „Citizen Development Empowerment” díjat. Az elismeréssel a smapONE No-Code-platform tüntette ki ismét a vállalatot azért a globális közösségépítő munkáért, amelynek révén a cég munkatársai programozási ismeretek nélkül építik fel saját alkalmazásaikat, és segítik a vállalaton belüli digitalizációt. A DACHSER-nél több mint ezer munkavállaló csatlakozott már a programhoz, és szerezte meg a fejlesztéshez szükséges minősítést. A No-Code-platform segítségével a munkatársak nem csupán a cég működését teszik hatékonyabbá, de környezeti hatásokkal járó erőforrásokat is megtakarítanak: a DACHSER például 10,2 millió oldalnyi papírt spórolt meg a moduláris rendszerben kiépített alkalmazásokkal.

Elolvas
02/04/2025
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába

Tovább bővül a DACHSER Hungary szolgáltatási köre: 2025. február 7-én a vállalat elindítja új gyűjtőjáratát Kecskemétről Bulgáriába. Az útvonalon határellenőrzésen sem kell már átesnie a küldeményeknek, mivel Románia és Bulgária idén január 1-jén csatlakozott a schengeni övezethez. A januárban indított Pilisvörösvár-Padova járat mellett idén ez már a második olyan új közvetlen útvonal, amelyet az ügyfelek igényeire tekintettel vezetett be a vállalat.

Elolvas
01/27/2025
A DACHSER Hungary az Év Szállítmányozója

A DACHSER Hungary kapta a 2024-es Év Szállítmányozója Díjat a tavaly november végén tartott Szállítmányozás 2024 konferencián. A Magyar Szállítmányozók Szövetsége és a Navigátorvilág szakmai lap szerkesztősége által alkotott zsűri 25 éve díjazza a logisztikai piacon leginkább fejlődő, legnagyobb eredményeket elérő vállalatokat – az árbevétel, eredmények és létszámnövekedés alapján tavaly a hazai piacon szintén negyedszázada töretlenül eredményes DACHSER kapta az elismerést.

Elolvas
2
01/14/2025
DACHSER Tudástár 6. – Biztosítás és kártalanítás: szállítmánybiztosítás a logisztikában

Tudástár sorozatunk korábbi részeiben áttekintettük, hogyan működik óramű precizitással a szállítmányozás, milyen tényezők lehetnek hatással az áruk szervezett mozgására. Érdemes emellett megvizsgálni viszont azt is, hogy mi történik, ha az óraműben elpattan egy rugó, vagyis nem várt kár történik – hiszen ahol emberek és gépek dolgoznak, ez óhatatlanul előfordul. Nem meglepő módon a szabványosított eljárások ilyenkor is óriási szerepet kapnak, de az alábbiakban elmondjuk azt is, hogyan lehet elébe menni a problémáknak, és a logisztikában miért lehet létfontosságú, hogy a küldeményeket külön szállítmánybiztosítás védje.

Elolvas
01/07/2025
Holdújév 2025 – A legfontosabb dátumok és a logisztikára gyakorolt hatásuk

A „Kígyó éve"-hez kapcsolódó Holdújév 2025. január 29-én kezdődik. Ez a kínai közösségek legnagyobb ünnepe, ilyenkor a családok közösen köszöntik az új év kezdetét.

Kínán kívül a Holdújévet az ázsiai csendes-óceáni térség más régióiban is széles körben ünneplik, beleértve többek között Indonéziát, Dél-Koreát, Malajziát, Vietnamot is.

Az ünnepi időszak alatt a legtöbb vállalkozás és gyár Kína kontinentális részén zárva tart, és a termelés szünetel. Szeretnénk tájékoztatni Önt a legfontosabb dátumokról, arról, hogy mikor lesznek zárva telephelyeink, és az ünnep egyéb, üzleti tevékenységre gyakorolt lehetséges hatásairól is.

A Holdújév logisztikára gyakorolt hatása és annak minimalizálása:

  • A kínai beszállítók egy-két héttel a munkaszüneti időszak előtt megkezdik a működés leállítását. Bár a hivatalos ünnep csak egy hétig tart, a legtöbb gyár egy teljes hónapra, sőt, egyesek még hosszabb időre is bezárnak.
  • Amíg az üzemek zárva vannak, és a kontinentális Kínában minimális termelés zajlik, a fuvarozók csökkentik szállítási kapacitásukat Kínából ki és be.
  • Az ünnep hatása körülbelül két hónapig tart. A kínai vagy ázsiai beszállítókkal dolgozó vállalatok valószínűleg előzetesen készleteket halmoznak fel, ami az ünnepek előtt áruforgalmi rohamhoz vezet, és az ünnep után is eltart egy ideig, amíg a piaci viszonyok normalizálódnak.

Hogyan lehet minimalizálni a holdújév hatását?

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy minimalizáljuk az ellátási láncot érintő esetleges fennakadásokat. Ebben Ön is segítségünkre lehet az alábbiakkal:

  • Egyeztessen beszállítóival és ügyfeleivel annak érdekében, hogy megismerje elvárásaikat és megfelelő készletekről gondoskodhasson.
  • Beszélje meg velünk saját terveit annak érdekében, hogy megtaláljuk az Ön büdzséjéhez és ütemezéséhez leginkább illeszkedő megoldásokat.
  • Foglaljon korábban, és figyeljen a határidőkre.
    • Tengeri szállítás esetén ajánlott 4-6 héttel az ünnep kezdete előtt foglalni.
    • Légi szállítmányozás esetén ajánlott 1-2 héttel az ünnep kezdete előtt foglalni.

A DACHSER Air & Sea Logistics ázsiai és csendes-óceáni fióktelepeinek ünnepi zárvatartása

Kérjük, vegye figyelembe, hogy az alábbi ünnepnapokon a DACHSER telephelyei zárva lesznek:

  • Kontinentális Kína: január 28 - február 4.
  • Hongkong: január 29 - 31.  
  • Tajvan: január 25. - február 2.
  • Indonézia: január 28 - 29.
  • Korea: január 28 - 30.
  • Malajzia: január 29 - 30.
  • Szingapúr: január 29 - 30.
  • Vietnám: január 25. - február 2.

Ha Önnek Kínában vagy más ázsiai és csendes-óceáni országban vannak beszállítói vagy gyártósorai, kérjük, lépjen kapcsolatba velünk, hogy kidolgozzunk egy operatív logisztikai tervet, és közösen megbízható előrejelzést készítsünk a Holdújév ünnepi időszakára és azon túl.

A DACHSER-nél mindent megteszünk azért, hogy biztosítsuk az áruforgalmat a Holdújév ünnepe előtt, alatt és utána is.

Kérdés esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot a DACHSER helyi képviselőjével, hogy közösen tervezzék meg a következő lépéseket.

Elolvas
11/27/2024
Megérkezett az új DACHSER magazin!

A jelenlegi viharos idők mindenkire hatással vannak. Politikai hatalomváltások, gazdasági visszaesések, geopolitikai problémák, az egyre erőteljesebben megmutatkozó éghajlatváltozás, valamint a digitalizáció és a mesterséges intelligencia úttörő fejlődése egyre szükségesebbé teszi, ám egyúttal megnehezíti az előrelátó cselekvést.

Elolvas
11/11/2024
A mesterséges intelligencia, mint digitális segítő

A DACHSER több mint hat éve alkalmazza a mesterséges intelligenciát a hatékonyság növelése és a szakképzett munkaerő hiányának leküzdése érdekében. A beérkező árumennyiségek előrejelzésétől kezdve az automatikus címazonosításig és képfelismerésig - az MI-alkalmazások támogatják a munkavállalókat és hosszú távon biztosítják a magas minőséget a logisztikában. Burkhard Eling vezérigazgató gondolatai az MI témájáról.

Elolvas
3
10/29/2024
DACHSER Tudástár 5. – Komplett, rész vagy gyűjtő? Rakománytípusok a logisztikában

Gyűjtőszállítmányozás, komplett és részrakományok – ismerős fogalmak a logisztikában dolgozók számára, de a három rakománytípus közötti különbséget azoknak is érdemes megismerniük, akik például megrendelőként találkoznak ezzel a szolgáltatással. Legfőképpen azért, mert jelentős összegek takaríthatók meg vele, és helyes választással nagymértékben csökkenteni lehet a vállalatok ökológiai lábnyomát.

Elolvas