Ajánlott cikkek

2
06/19/2025
Új tachográf-szabályozás – átalakul a szállítmányozási piac?

A tachográfok fontos szerepet töltenek be a közúti árutovábbításban. Ellenőrizhető velük az európai uniós jogszabályokban előírt vezetési és pihenőidők betartása, valamint rögzítik a járművek sebességét, így mindenki számára biztonságosabbá teszik a közlekedést. 2026. július 1-jétől jelentősen változik a tachográfokra vonatkozó szabályozás, a nemzetközi áruszállításban ekkortól a 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszongépjárművekben is kötelező lesz a használata. Megváltoztatja vajon a módosítás a szállítmányozási piacot? Hogyan hat mindez a kisebb, egy teljes kamiont nem megtöltő küldemények továbbítását végző furgonos és a gyűjtőszállítmányozásra?

Elolvas
04/15/2025
Vegye fel velünk a kapcsolatot

Kérdései vannak? Azért vagyunk itt, hogy válaszoljunk. Telephelyeink elérhetőségét a lenti listában találja. 

Elolvas
2
06/10/2024
A szervezés csúcsa: a beszerzési logisztika 

A gyártási folyamatok szervezése Henry Ford és a T-modell – az első sorozatgyártott autó – óta külön tudományággá nőtte ki magát. Az talán kevésbé ismert, hogy a folyamat alapja a beszerzési logisztika: ez biztosítja az alapanyagok és alkatrészek megfelelő áramlását a gyártókhoz. Jó szervezéssel, hatékonysággal jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni ezen a területen. A DACHSER Procurement Logistics, vagyis beszerzési logisztikai szolgáltatása magasabb szintre emeli ezt a folyamatot. A vállalat logisztikai szakértői automatizálták és teljesen átláthatóvá tették a beszerzéseket – a kapcsolódó informatikai rendszer mellett ebben az adott importőrrel szerződésben álló Procurement Control Tower játszik szerepet. Az importőr dolga ebben az újonnan felépített rendszerben mindössze annyi, hogy átvegye a beérkezett alapanyagokat.

Elolvas
05/31/2024
A sikeres akvizíció után nevet vált a DACHSER Magyarországon

2024. június 1-től DACHSER Hungary néven folytatja logisztikai tevékenységét a korábbi LIEGL & DACHSER cég. A névváltás egyéb változást nem jelent a vállalat életében, a European Logistics és Food Logistics területeket magába foglaló hazai Road Logistics, illetve az Air & Sea Logistics üzletág az évtizedek óta megszokott magas minőséggel folytatják a munkát továbbra is. Ez az adminisztratív lépés a 2022 decemberében lezajlott akvizíció lezárásának utolsó mozzanata: a német logisztikai szolgáltató ekkor vásárolta meg a korábbi társtulajdonos fennmaradó 50%-os tulajdonrészét a vegyesvállalatban.

Elolvas

DACHSER Magyarország

06/23/2025
Business Superbrands minősítést kapott a DACHSER Hungary

Magyarország 500 vezető márkája egyikeként Business Superbrands minősítést nyert el a DACHSER Hungary. A 19 tagú, független szakértői bizottság azokat a vállalatokat ismeri el ezzel, amelyek reputációja, innovációs tevékenysége és márkaépítési gyakorlata kiemelkedő az adott iparágon belül. A Magyarországon 26 éve komplex logisztikai szolgáltatásokat nyújtó DACHSER Hungary ügyfélközpontú szemléletével alapozta meg a márka elismertségét. Ennek eredményeit most a Superbrands szakértői bizottsága is díjazta.

Elolvas
2
06/19/2025
20 év vízen és levegőben – jubilál a DACHSER hazai tengeri és légi szállítása

Földön, vízen, levegőben – a DACHSER szolgáltatási köre ahogy világszerte, Magyarországon is mindent felölel. Idén 20 éve, hogy a vállalat elindította hazai, vecsési központú légi és tengeri szállítmányozását, a magyar Air & Sea Logistics-et (ASL). A helyismerettel rendelkező, a hazai ügyfeleket kiváló kommunikációval, testreszabott megoldásokkal váró szolgáltatások iránt gyorsan nőtt a kereslet: a 2005-ös 918 küldeményszám 2024-re évi 7511 küldeményre nőtt. 2008 óta a DACHSER ASL Hungary saját vámszolgáltatást is biztosít ezt igénylő ügyfelei számára. A kezdeti négy fő helyett ma már 25 munkatárs dolgozik a küldemények célba juttatásán, és többségük legalább évtizedes múltat tudhat maga mögött a vállalatnál.

Elolvas
2
06/19/2025
Forradalmasított logisztika: a DACHSER platform

Elindult a DACHSER új, a 21. századra szabott web-alapú rendszere, a DACHSER platform. A felület korunk igényeinek megfelelően egyetlen felhasználói interfész révén összesít minden, a küldemények kezeléséhez szükséges funkciót. Az új rendszer intuitív felületén az ügyfelek árajánlatot kérhetnek különböző szállítási módokra, leadhatják a megbízásaikat, valós időben nyomon követhetik a szállítmányokat, kezelhetik, fel- és letölthetik a szükséges dokumentumokat. A DACHSER platformon először jelennek meg együtt a vállalat közúti, légi és tengeri szolgáltatásai. A rendszer ráadásul rendkívül rugalmas, igényre szabható, és folyamatosan fejleszthető.

Elolvas
06/17/2025
Új telephelyvezető a DACHSER Hungary Food Logistics élén

Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a DACHSER Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét. A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a DACHSER budapesti telephelyén.

Elolvas
06/04/2025
Az Open Logistics Foundation új digitális fuvarlevélszabványt mutatott be a Transport Logistic 2025 kiállításon

Számos nemzetközi kísérlet történt már korábban a CMR fuvarlevél digitalizálására. Azonban az ezekből származó megoldások ritkán kompatibilisek egymással. Az Open Logistics Foundation most egy iparágra kész szoftvert mutatott be, amely közös szabványt hoz létre a digitális fuvarlevélhez (eCMR). Az új szoftver jogilag megfelelő, más rendszerekkel együttműködésre képes, és minden méretű és bármely iparágban dolgozó vállalat számára alkalmas – szabadon elérhető nyílt forráskódú alapon. Az Open Logistics Foundation tagjai – Rhenus, DACHSER, Blue Yonder és Markant – 2025. június 2-án mutatták be először a megoldást egy sajtótájékoztatón a németországi Münchenben megrendezett Transport Logistic 2025 kiállításon.

Elolvas
3
06/03/2025
Mesterséges intelligencia a logisztikában

A mesterséges intelligencia (AI) mára mindennaposan használt technológiává vált. A logisztikában is jelentős potenciált rejt – és ez túlmutat a nagy adatmennyiségek elemzésén. Gyakorlati asszisztensként az AI támogatja a munkatársakat a döntéshozatalban, vagy átveszi az ismétlődő, monoton feladatokat. Andre Kranke, a DACHSER Vállalati Kutatás és Fejlesztés részlegének vezetője elmagyarázza, hogyan alkalmazzák már most is az AI-t a gyűjtőszállítmányozásban és logisztikában, valamint milyen további lehetőségek rejlenek benne.

Elolvas
3
05/30/2025
DACHSER Tudástár 9. – Az átrakóraktárak titkos élete

Égig érő polcok, rendezett sorok, dobozok és raklapok – hagyományosan ez a kép él bennünk, ha a raktározásra gondolunk. Az átrakóraktárak viszont sem kinézetükben, sem működésükben nem felelnek meg ezeknek az elképzeléseknek: a gyűjtőszállítmányozás fellegváraiban nincsenek polcok, hiszen az áruszállítás villámgyors körforgásában fölösleges időveszteség lenne felpakolni a küldeményeket, itt pedig minden folyamatosan mozgásban van, a sebesség uralja a munkát. Nem is csoda: csak a DACHSER pilisvörösvári átrakóraktárában 3-5 ezer raklapnyi áru fordul meg naponta. Az emberek, áruk és teherautók forgataga informatikai eszközök támogatásával szigorú rend szerint működik. Gyorsaságuk és szervezettségük a biztosíték arra, hogy modern világunk működjön – eljussanak például a termékek a boltok polcaira, a nyersanyagok, alkatrészek a gyárakba.

Elolvas
05/07/2025
Megérkezett az új DACHSER magazin!

Magától értetődő, hogy a globális közösségnek következetesen kell fellépnie az éghajlat védelme érdekében, így biztosítva a jövő generációinak megélhetését. Az elmúlt hónapok hírei azonban arra utalnak, hogy a fenntarthatóság kérdése már nem elsődleges szempont. Például az Egyesült Államok kilép a klímaváltozásról szóló Párizsi Megállapodásból, és a fosszilis tüzelőanyagokra összpontosít. Az Európai Unió pedig felülvizsgálja a gondosan kidolgozott fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségekről szóló megállapodásokat, és megvitatja, hogy a már kitűzött klímacélok nem túl ambiciózusak-e.

Elolvas
05/05/2025
DACHSER a 2025-ös Transport Logistic kiállításon

A logisztikai szolgáltató június 2. és 5. között Münchenben, a B6-os csarnok 101/102-es standján állít ki. A látogatók a „Minden, amire szüksége van globális logisztikája alakításához” mottó jegyében megismerkedhetnek a DACHSER teljes szolgáltatási portfóliójával.

Elolvas
04/11/2025
Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából

A DACHSER magazin új, digitális megjelenést kapott, és igazi online magazinként érhető el.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

06/27/2025
DACHSER names new management for European Logistics Germany and European Logistics North Central Europe

DACHSER has named Claus Wetzel (44) as the new head of its European Logistics Germany business unit, effective January 1, 2026. He succeeds Andreas Fritsch (63), who has overseen DACHSER’s transport and storage business for industrial and consumer goods in Germany since January 1, 2023.
The European Logistics North Central Europe business unit will be headed by Florian Zehetleitner (46) as of January 1, 2026. He succeeds Wolfgang Reinel (62), who has been responsible for the business unit since 2014.

Elolvas
06/03/2025
First industry-ready eCMR software:legally compliant, interoperable, and freely available for all

There have been various international attempts to digitalise the CMR consignment note. However, the resulting solutions are rarely compatible. The Open Logistics Foundation now presents an industry-ready software that creates a common standard for the digital consignment note (eCMR). The new software is legally compliant, interoperable, and suitable for companies of all sizes and industries – freely available on an open source basis. Open Logistics Foundation members Rhenus, Dachser, Blue Yonder, and Markant presented the solution for the first time on June 2nd during a press conference at transport logistic 2025 in Munich, Germany.

Elolvas
05/07/2025
The new DACHSER magazine is here!

It should go without saying that the global community must take consistent action to protect the climate in order to safeguard the livelihoods of future generations. But a look at the news in recent months suggests that the issue of sustainability is no longer top of mind. For example, the United States is withdrawing from the Paris Agreement on climate change and focusing on fossil fuels. And the European Union is revisiting painstakingly crafted agreements on sustainability reporting obligations and discussing whether climate targets that have already been put in place might be too ambitious after all.

Elolvas
04/03/2025
DACHSER grows through acquisitions

Global logistics provider DACHSER grew significantly in 2024, with sales growth of 13 percent lifting revenue above the 8 billion mark to EUR 8.027 billion. The family-owned company also recorded significant year-over-year increases in other key figures such as headcount (+3,300), locations (+56), and pallet spaces in its warehouses (+720,000).

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
05/13/2020
Az élelmiszer útja a boltok polcaira

A magyarországi Liegl & Dachser Kft. a legújabb hűtőtechnológiával, nyomon követési rendszerrel, tanúsított minőségbiztosítással és képzett szakértői gárdával biztosítja ügyfelei számára a szabványosított, professzionális és higiénikus logisztikán alapuló élelmiszer-mozgatást.

Elolvas
08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
04/09/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.

A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas