Ajánlott cikkek

2
06/19/2025
Új tachográf-szabályozás – átalakul a szállítmányozási piac?

A tachográfok fontos szerepet töltenek be a közúti árutovábbításban. Ellenőrizhető velük az európai uniós jogszabályokban előírt vezetési és pihenőidők betartása, valamint rögzítik a járművek sebességét, így mindenki számára biztonságosabbá teszik a közlekedést. 2026. július 1-jétől jelentősen változik a tachográfokra vonatkozó szabályozás, a nemzetközi áruszállításban ekkortól a 2,5 tonnánál nagyobb össztömegű kishaszongépjárművekben is kötelező lesz a használata. Megváltoztatja vajon a módosítás a szállítmányozási piacot? Hogyan hat mindez a kisebb, egy teljes kamiont nem megtöltő küldemények továbbítását végző furgonos és a gyűjtőszállítmányozásra?

Elolvas
04/15/2025
Vegye fel velünk a kapcsolatot

Kérdései vannak? Azért vagyunk itt, hogy válaszoljunk. Telephelyeink elérhetőségét a lenti listában találja. 

Elolvas
2
06/10/2024
A szervezés csúcsa: a beszerzési logisztika 

A gyártási folyamatok szervezése Henry Ford és a T-modell – az első sorozatgyártott autó – óta külön tudományággá nőtte ki magát. Az talán kevésbé ismert, hogy a folyamat alapja a beszerzési logisztika: ez biztosítja az alapanyagok és alkatrészek megfelelő áramlását a gyártókhoz. Jó szervezéssel, hatékonysággal jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni ezen a területen. A DACHSER Procurement Logistics, vagyis beszerzési logisztikai szolgáltatása magasabb szintre emeli ezt a folyamatot. A vállalat logisztikai szakértői automatizálták és teljesen átláthatóvá tették a beszerzéseket – a kapcsolódó informatikai rendszer mellett ebben az adott importőrrel szerződésben álló Procurement Control Tower játszik szerepet. Az importőr dolga ebben az újonnan felépített rendszerben mindössze annyi, hogy átvegye a beérkezett alapanyagokat.

Elolvas
05/31/2024
A sikeres akvizíció után nevet vált a DACHSER Magyarországon

2024. június 1-től DACHSER Hungary néven folytatja logisztikai tevékenységét a korábbi LIEGL & DACHSER cég. A névváltás egyéb változást nem jelent a vállalat életében, a European Logistics és Food Logistics területeket magába foglaló hazai Road Logistics, illetve az Air & Sea Logistics üzletág az évtizedek óta megszokott magas minőséggel folytatják a munkát továbbra is. Ez az adminisztratív lépés a 2022 decemberében lezajlott akvizíció lezárásának utolsó mozzanata: a német logisztikai szolgáltató ekkor vásárolta meg a korábbi társtulajdonos fennmaradó 50%-os tulajdonrészét a vegyesvállalatban.

Elolvas

DACHSER Magyarország

12/18/2025
Ilyen időkben egy dolog számít mindenek felett: a megbízhatóság

A globális feszültségek, a bizonytalan piacok, a képzett munkaerő növekvő hiánya, valamint a digitális és fenntartható átalakulás által formált ingatag környezet az elmúlt évben ismét próbára tette az ellátási láncokat.

Elolvas
12/15/2025
Milyen egy veszélyes anyag raktár belülről?

A G7.hu / Telex újságírója körbejárta a DACHSER pilisvörösvári veszélyes áru raktárát és egy cikkben számolt be a látottakról.

Elolvas
2
12/03/2025
Becsomagolva: Teljesen automata megoldás a biztonságos és stabil raklapokhoz

Annak érdekében, hogy a raklapok biztonságosan eljussanak a címzettekhez, a DACHSER egy csomagolási innovációra támaszkodik magdeburgi logisztikai központjában: egy teljesen automata zsugorfóliás rendszerre. Soha nem volt még ilyen hatékony és erőforrás-takarékos a legkülönfélébb áruk csomagolása. 

Elolvas
12/02/2025
Gyűjtőforgalmi ünnepi menetrend 2025/2026 

Kedves Ügyfelünk!

Az ünnepi időszak közeledtével kérjük fordítsanak kiemelt figyelmet a szállítások időben történő megrendelésére. A megnövekedett árumennyiség és év végi leállások miatt a korai tervezés elengedhetetlen a zökkenőmentes kiszolgálás érdekében.

Fontos időpontok:

  • Belföldi kiszállítások: December 23-ig folyamatosan, a két ünnep között csak eseti jelleggel. Normál menetrend: január 5-től.
  • Export–import szállítások: December 18-ig normál menetrend szerint, december 23-ig a megrendelésektől függően. A két ünnep között csökkentett kapacitással tervezünk. A menetrend 2026. január 7-től kezdődően áll helyre, mert január 6-a számos európai országban ünnepnap.

Kérjük, vegyék figyelembe a fenti dátumokat, és rendeljék meg szállításaikat minél előbb!

További információért ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésre:
☎️ +36 26 532 100
📩 service.pilisvorosvar@dachser.com

 

Köszönjük együttműködésüket!

Elolvas
2
11/21/2025
Humanoid robotok a logisztikában: ma sci-fi, holnap valóság?

A humanoid robotok régóta részei a jövőről szóló vízióknak. Az első gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a technológia középtávon a logisztikában is alkalmazható lehet.

Elolvas
5+
11/12/2025
10 év az elektormobilitásban

Az „El Carritótól”, vagyis a Malaga óvárosában közlekedő elektromos „teherautótól” a 40 tonnás, 500 kilométeres hatótávolságú eActros 600-ig hosszú utat tett meg a DACHSER. A képgaléria a logisztikai szolgáltató tíz év alatt az elektromobilitással kapcsolatban megvalósult projektjei kiemelkedő pillanatait mutatja be.

Elolvas
3
10/20/2025
Lehetőségek hajnala a Magreb-régióban: A növekvő piacok összekapcsolása Európával

Az ipar és a kiskereskedelem stratégiai átrendeződés előtt áll: az ellátási láncoknak rövidebbé, robusztusabbá és könnyebben tervezhetővé kell válniuk. A Magreb feltörekvő gazdaságai, különösen Marokkó, nagy lehetőségeket tartogató helyszínekként kerülnek a figyelem középpontjába. A DACHSER lehetővé teszi, hogy ezek a piacok, térségek zökkenőmentesen csatlakozzanak az európai logisztikai hálózathoz.

Elolvas
3
10/14/2025
Miért érdemes kiszervezni a raktározást külső szolgáltatónak?

Gondolkodott már azon, hogyan tehetné hatékonyabbá vállalata raktárgazdálkodását? Milyen előnyökkel járna, ha ezt egy külső partnerre bízná? Az alábbiakban összefoglaljuk azokat a kulcsfontosságú szempontokat, amelyeket érdemes mérlegelni a döntés előtt.

Elolvas
3
10/09/2025
Biztonság és felelősség – a veszélyesáru-szállítás alapelvei

A logisztikai láncban veszélyesnek minősülő áruk széles körben jelen vannak mindennapi életünkben. A festékek és ragasztók, a háztartási vegyi anyagok vagy éppen növényvédő szerek a mindennapi használatban nem okoznak problémát, de nagy mennyiségben szállítva komoly odafigyelést és speciális szakértelmet igényelnek. Magyarországon mintegy 72 millió kilométert tesznek meg ezek a termékek éves szinten a közutakon, és biztonságuk szavatolása számos szereplő felelőssége, köztük a logisztikai cégeké is. A DACHSER Chem Logistics üzletága ennek érdekében Magyarországon több mint 200 ADR-képzéssel rendelkező szakemberrel és két veszélyesáru-szakértővel működik ezen a területen.

Elolvas
10/07/2025
Fenntartható üzemanyag-szolgáltatás: célzott kibocsátáscsökkentés a légi és tengeri szállítmányozásban

A légi és tengeri szállítmányozás dekarbonizációja kulcsfontosságú kihívás a logisztikai iparág számára. Fenntartható üzemanyag-szolgáltatásával a DACHSER lehetőséget kínál az üvegházhatású gázok kibocsátásának célzott csökkentésére a nemzetközi áruszállításban.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

12/08/2025
New location for food logistics: DACHSER expands its logistics center in Freiburg

DACHSER is creating a new location for food logistics in southwest Germany. To this end, it is expanding its existing logistics center for industrial and consumer goods in the Breisgau industrial park near Freiburg. Construction of the new transit terminal, which will be cooled to 2 to 7 degrees Celsius, began in early August 2025, with the terminal scheduled to go into operation in June 2026.

Elolvas
12/04/2025
CBAM – Full Implementation as of January 1, 2026 for Imports into the EU

The EU will fully implement the Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) as of January 1, 2026. The aim is to create equal competitive conditions and prevent the relocation of emissions-intensive production to countries with lower climate protection requirements (“carbon leakage”).
Importers of certain goods such as steel, aluminum, cement, fertilizers, and electricity will in future have to bear CO₂ costs comparable to those for goods produced within the EU.

Elolvas
11/28/2025
EU Deforestation Regulation (EUDR) to be postponed again

The EU Parliament and Council agree: The EU Deforestation Regulation is to be postponed by one year. If the EU Commission also gives its final approval, the amending regulation can be adopted and published later this year, so that the EUDR will not enter into force until December 30, 2026.

Elolvas
2
10/30/2025
DACHSER receives the Eco Performance Award 2025

DACHSER has been honored with the Eco Performance Award 2025 in the "Large Companies" category. The logistics service provider was recognized for its commitment and strategic approach to implementing electromobility in its logistics network. The Eco Performance Awards 2025 are supported by industry associations from Germany and Switzerland, including Astag, BGL, BWVL, DSLV, and SpedlogSwiss. The sustainability award ceremony took place on October 28 as part of the DEKRA Commercial Vehicle Outlook Conference 2025 in Berlin.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
05/13/2020
Az élelmiszer útja a boltok polcaira

A magyarországi Liegl & Dachser Kft. a legújabb hűtőtechnológiával, nyomon követési rendszerrel, tanúsított minőségbiztosítással és képzett szakértői gárdával biztosítja ügyfelei számára a szabványosított, professzionális és higiénikus logisztikán alapuló élelmiszer-mozgatást.

Elolvas
03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
04/09/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti a rakodási  korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.

A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.

https://covid-19.sixfold.com/

Elolvas
09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas