Ajánlott cikkek

2
06/10/2024
A szervezés csúcsa: a beszerzési logisztika 

A gyártási folyamatok szervezése Henry Ford és a T-modell – az első sorozatgyártott autó – óta külön tudományággá nőtte ki magát. Az talán kevésbé ismert, hogy a folyamat alapja a beszerzési logisztika: ez biztosítja az alapanyagok és alkatrészek megfelelő áramlását a gyártókhoz. Jó szervezéssel, hatékonysággal jelentős versenyelőnyre lehet szert tenni ezen a területen. A DACHSER Procurement Logistics, vagyis beszerzési logisztikai szolgáltatása magasabb szintre emeli ezt a folyamatot. A vállalat logisztikai szakértői automatizálták és teljesen átláthatóvá tették a beszerzéseket – a kapcsolódó informatikai rendszer mellett ebben az adott importőrrel szerződésben álló Procurement Control Tower játszik szerepet. Az importőr dolga ebben az újonnan felépített rendszerben mindössze annyi, hogy átvegye a beérkezett alapanyagokat.

Elolvas
05/31/2024
A sikeres akvizíció után nevet vált a DACHSER Magyarországon

2024. június 1-től DACHSER Hungary néven folytatja logisztikai tevékenységét a korábbi LIEGL & DACHSER cég. A névváltás egyéb változást nem jelent a vállalat életében, a European Logistics és Food Logistics területeket magába foglaló hazai Road Logistics, illetve az Air & Sea Logistics üzletág az évtizedek óta megszokott magas minőséggel folytatják a munkát továbbra is. Ez az adminisztratív lépés a 2022 decemberében lezajlott akvizíció lezárásának utolsó mozzanata: a német logisztikai szolgáltató ekkor vásárolta meg a korábbi társtulajdonos fennmaradó 50%-os tulajdonrészét a vegyesvállalatban.

Elolvas
05/08/2024
Kiszervezett logisztika: a versenyelőny titka a vegyiparban

A logisztika pusztán költség a cégek életében, amely nem járul hozzá a nyereséghez? A DACHSER Chem Logistics üzletága igazolni tudja, hogy ez a feltevés nem igaz. A vegyiparban különösen versenyelőnyt jelenthet, ha kiszervezik a logisztikát és az ehhez kapcsolódó feladatokat. Magyarországon a DACHSER öt telephelye foglalkozik veszélyes áruk szállításával, ezen belül kettő pedig ezek tárolásával. A vegyi gyárak üzemeltetésére szigorú szabályok és biztonsági előírások vonatkoznak, amelyek ugyanígy, sőt olykor fokozottabban érvényesek a termékek szállítására. Ha egy vegyipari cég kiszervezi a logisztikai tevékenységeket, akkor az ehhez szükséges speciális szakértelmet és feltételeket a szolgáltató biztosítja. A DACHSER kifejezetten a vegyipar számára fejlesztett iparági megoldása a teljes ellátási láncot kezelni tudja, jelentős terheket – és költségeket – levéve így az ügyfelek válláról.

Elolvas
04/02/2024
Szállítás és raktározás egyben: új telephelyen a kecskeméti DACHSER

Már teljes üzemben dolgozik az ország egyik legmodernebb, nemzetközi logisztikai raktára Kecskeméten. Az ország egyik legdinamikusabban fejlődő térségében a korábbi, kisebb telephely már nem tudta kielégíteni a beérkező logisztikai igényeket, ezért döntött a cég a költözés mellett. A DACHSER helyi telephelye az új helyszínen hatalmasat nőtt: az összesen 7500 négyzetméteres, 9 méter magas helyiségben 18 dokkolókapu várja a ki- és beérkező kamionokat. A kirendeltségen komplex szolgáltatás elérhető, azaz szállítási és raktározási feladatokat is ellát a vállalat, de a legújabb technológiával felszerelt raktárban értéknövelt szolgáltatásokat is kínálnak. A DACHSER hálózata révén Kecskemétről is indulnak küldemények minden nap minden európai városba, de a költözés után a közvetlen járatok száma is megnőtt – minden nap indul már kamion a vállalat egyik Eurohubjába, a német Überherrnbe.

Elolvas

DACHSER Magyarország

04/15/2025
Vegye fel velünk a kapcsolatot

Kérdései vannak? Azért vagyunk itt, hogy válaszoljunk. Telephelyeink elérhetőségét a lenti listában találja. 

Elolvas
04/11/2025
Digitális DACHSER magazin: érdekes tények és történetek a logisztika világából

A DACHSER magazin új, digitális megjelenést kapott, és igazi online magazinként érhető el.

Elolvas
04/08/2025
Mozgásban a vegyipar – a siker kulcsa a logisztika lehet

A vegyipar nem napjainkban éli virágkorát az Európai Unióban. Az iparág termelése lassan, de egyértelműen csökken, és bár a bevételei ennek ellenére kis mértékben emelkedtek az elmúlt öt évben, a korábban vegyipari exportőr Unió mára importőrré vált. Az ágazat Magyarországon nagyon hasonló görbét írt le, 2018 és 2024 között hazai termelése mintegy 7 százalékkal csökkent. Nem új keletű feltevés, hogy a kedvezőtlen trendeken a vegyipari szolgáltatásokra szabott logisztika változtathat – egy a DACHSER felkérésére készült új, németországi kutatás azt vizsgálta, pontosan milyen elvek mentén lehet elérni ezt. Innováció, alkalmazkodás, modern technológia és mindennek kiindulópontja, az ember szükséges hozzá, mondják az eredmények.

Elolvas
04/04/2025
Felvásárlások révén növekszik a DACHSER

A globális logisztikai szolgáltató, a DACHSER jelentősen növekedett 2024-ben, az értékesítés 13 százalékos emelkedése révén a bevétel meghaladta a 8 milliárd eurót, és elérte a 8,027 milliárd eurót. A családi tulajdonban lévő vállalat más kulcsfontosságú mutatókban is jelentős éves növekedést ért el, mint például a létszám (+3 300 fő), a telephelyek száma (+56) és a raktári raklaphelyek (+720 000).

Elolvas
2
04/02/2025
DACHSER Tudástár 8. – Versenyképes fuvardíj a gyűjtőszállítmányozásban

DACHSER Tudástár sorozatunk előző részében áttekintettük a logisztikában használt különleges mértékegységeket, és azt is, miért van ezekre szükség. Hogyan kalkulálják ezek révén végül a fuvardíjakat? Egy gyakorlati példán keresztül megmutatjuk a módszert, elmondjuk, miért különösen versenyképes a DACHSER díjazása, valamint eláruljuk, hogy egy egyszerű megoldás, a csereszekrényekben utólagosan elhelyezhető gerenda hogyan jelent előnyt mind az ügyfelek, mind pedig a logisztikai szolgáltató számára.

Elolvas
2
04/02/2025
DACHSER Tudástár 7. – Hogyan számítja a gyűjtőjáratokon feladott áruk díját a DACHSER?

A szállítmány fuvardíját az áru tömege és térfogata egyaránt befolyásolja. A méltányos árképzés biztosítása érdekében a logisztikai szolgáltatók a gyűjtőáruk fuvardíjának meghatározásához különféle kalkulációkat végeznek. Az elsőre bonyolultnak és összetettnek tűnő módszer mögött a kölcsönös előnyök elve áll: a DACHSER-nél használt csereszekrények optimális kihasználása mellett a legkedvezőbb fuvardíj biztosítása az ügyfelek számára.

Elolvas
03/12/2025
A DACHSER útja Írországból az európai kontinensre a szárazföldön keresztül vezet

Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a DACHSER: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a DACHSER az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.

Elolvas
02/25/2025
Duplázott a DACHSER – ismét díjat érdemelt a dolgozói digitalizáció

Zsinórban másodszor nyerte el a DACHSER a „Citizen Development Empowerment” díjat. Az elismeréssel a smapONE No-Code-platform tüntette ki ismét a vállalatot azért a globális közösségépítő munkáért, amelynek révén a cég munkatársai programozási ismeretek nélkül építik fel saját alkalmazásaikat, és segítik a vállalaton belüli digitalizációt. A DACHSER-nél több mint ezer munkavállaló csatlakozott már a programhoz, és szerezte meg a fejlesztéshez szükséges minősítést. A No-Code-platform segítségével a munkatársak nem csupán a cég működését teszik hatékonyabbá, de környezeti hatásokkal járó erőforrásokat is megtakarítanak: a DACHSER például 10,2 millió oldalnyi papírt spórolt meg a moduláris rendszerben kiépített alkalmazásokkal.

Elolvas
02/04/2025
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába

Tovább bővül a DACHSER Hungary szolgáltatási köre: 2025. február 7-én a vállalat elindítja új gyűjtőjáratát Kecskemétről Bulgáriába. Az útvonalon határellenőrzésen sem kell már átesnie a küldeményeknek, mivel Románia és Bulgária idén január 1-jén csatlakozott a schengeni övezethez. A januárban indított Pilisvörösvár-Padova járat mellett idén ez már a második olyan új közvetlen útvonal, amelyet az ügyfelek igényeire tekintettel vezetett be a vállalat.

Elolvas
01/27/2025
A DACHSER Hungary az Év Szállítmányozója

A DACHSER Hungary kapta a 2024-es Év Szállítmányozója Díjat a tavaly november végén tartott Szállítmányozás 2024 konferencián. A Magyar Szállítmányozók Szövetsége és a Navigátorvilág szakmai lap szerkesztősége által alkotott zsűri 25 éve díjazza a logisztikai piacon leginkább fejlődő, legnagyobb eredményeket elérő vállalatokat – az árbevétel, eredmények és létszámnövekedés alapján tavaly a hazai piacon szintén negyedszázada töretlenül eredményes DACHSER kapta az elismerést.

Elolvas
Még több információ

DACHSER Corporate

04/03/2025
DACHSER grows through acquisitions

Global logistics provider DACHSER grew significantly in 2024, with sales growth of 13 percent lifting revenue above the 8 billion mark to EUR 8.027 billion. The family-owned company also recorded significant year-over-year increases in other key figures such as headcount (+3,300), locations (+56), and pallet spaces in its warehouses (+720,000).

Elolvas
03/07/2025
DACHSER drives from Ireland to the European continent

DACHSER is utilizing its customs expertise and its leading European groupage network to introduce the new 'Smart Landbridge Connect' service. As before Brexit, the logistics provider is now once again driving from Ireland across the British landbridge to continental Europe. Compared to ferry connections, this route offers more flexibility, shorter transit times and more frequent departures. This makes DACHSER the first major logistics provider to revive this Pre-Brexit service.

Elolvas
03/06/2025
DACHSER becomes logistics partner to Tafel Deutschland

Logistics provider DACHSER and Tafel Deutschland, an umbrella organization of food banks throughout Germany, have signed a cooperation agreement that will run until the end of 2027. As part of the collaboration, DACHSER will use the expertise and network of its Food Logistics business line to collect food donations from manufacturers and deliver them to the central distribution points of Tafel’s regional units.

Elolvas
02/27/2025
"Things need to get moving now"

After the elections in Germany, companies expect planning security and reliability, but above all, they also expect quick and consistent action. Thoughts from DACHSER CEO Burkhard Eling.

Elolvas
Ugrás

Legtöbbet olvasott

07/14/2017
A teljes palettát lefedve

Harminc célország, olyan lenyűgözően hatalmas termékek, mint a 12 tonnás szövőgépek és alkatrészeik, valamint egyetlen dedikált kapcsolattartó mindezek koordinálására: ez a Lindauer DORNIER GmbH és a DACHSER ellátási láncának története.

Elolvas
09/16/2019
Fenntartható növekedésre törekszik a DACHSER

A logisztikai szolgáltató 5,5 %-os növekedést jelentett be. Az európai export üzletág továbbra is a növekedés motorja, de a vállalat új rekordot döntött a szállítmányozásban, illetve a szállított tömeg növelésében és a munkaerő gyarapításában is.  A DACHSER 2018-ban ismét jelentős növekedést ért el. A logisztikai szolgáltató 5,5 %-al emelte nettó árbevételét, mely így elérte az 5,57 milliárd EURO-t. Ahogy az előző évben is, 83,7 millió küldeményszám 2,5%-os emelkedést és a 41,3 millió szállított tömeg pedig 3%-os növekedést eredményezett. A DACHSER-nél jelenleg 30 609 munkavállaló dolgozik, ebből 1 511 fő tavaly érkezett a céghez, így a DACHSER a munkaerő bővítésében is rekordot döntött.

Elolvas
10/21/2019
Hard Brexit - Fontos intézkedések

Annak ellenére hogy történtek már lépések az EU és az Egyesült Királyság közötti tárgyalásokon, még mindig nem zárható ki a “No deal” Brexit.

Jól ismertek már az október 31-i megállapodás nélküli távozás következményei, különösen az Egyesült Királyságba irányuló és onnan induló áruszállításokra vonatkozóan. Mindenekelőtt a WTO szabályai szerint a határellenőrzés és az áruk vámkezelése miatt hosszabb várakozási idő várható.

A DACHSER minden intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az Egyesült Királyságba október 31.-én a közép-európai idő (CET) szerinti 23:00 óra után érkező és onnan induló küldeményeket az előírások szerint vámkezeljék. Mostani levelünkben még egyszer összefoglaljuk Önöknek a legfontosabb intézkedéseket annak érdekében, hogy a késésekből eredő kellemetlenségek a lehető legkisebb mértékben érintsék ügyfeleinket.

Hard Brexit esetén az alábbi információknak és dokumentációknak kell rendelkezésre állniuk a vámkezelés illetve az áruk begyűjtése előtt:

  • Szállítólevél
  • Kereskedelmi számla / pro forma számla
  • Csomaglista (packing list)
  • Export árukísérő vámokmány (igény szerint a mi közreműködésünkkel is elkészíthető )
  • Származást igazolások, egyéb termékspecifikus dokumentumok, amennyiben szükségesek a szállításhoz

Kérjük, ellenőrizze, hogy ezek a dokumentumok a következő információkat tartalmazzák: feladó EORI száma, címzett elérhetőségei, importőr, ha eltér a címzettől, elérhetőségekkel, számla sorszáma, Incoterms paritás, csomagok száma és típusa, árumegnevezés,  származási ország,  vámtarifaszám, áruérték,  valutanem,  bruttó / nettó tömeg.

Kérjük ügyeljenek a megadott adatok minőségére, a dokumentációknak teljesen meg kell egyezniük a küldeménnyel fizikailag is.

Ha a dokumentumokat elektronikus formában bocsátják rendelkezésünkre, akkor azoknak, ha lehetséges, 300 dpi felbontásúnak kell lenniük.

Ezen felül szükség van még a vámügyi kapcsolattartó személyére, ideértve a címzett / importőr elérhetőségét (e-mail cím) is, hogy kapcsolatba léphessünk velük a szükséges vámjogi felhatalmazás megszerzése érdekében. Ezen felhatalmazás nélkül nem áll módunkban a vámkezelést elvégezni.

Felhívjuk továbbá figyelmét, hogy az Írországba küldött szállítmányokhoz részletes szállítási információkra is szükségünk van, például a csomagok számára és csomagolás típusára, az árumegnevezésre és értékére, mivel az Egyesült Királyságon keresztüli tranzit eljárást biztosítunk. Kezdetben azt javasoljuk, hogy szállítmányait T2L okmánnyal indítsa, mivel még nem biztos, hogy az ír vámhatóság elfogadja-e a T2 okmányt az EU-áruk igazolásaként az Egyesült Királyságon történő áthaladás után.

 Az eLogistics alkalmazásunkon belül a kiválasztható Incoterms paritás is változni fog a jövőben. A folyamat biztosítása érdekében először csak az FCA / EXW vagy a DAP paritások lesznek kiválaszthatók. Ezenkívül szükség lehet az EDI információk módosítására is a megfelelő Incoterms paritások beállításával kapcsolatban, a DACHSER illetékes telephelye hamarosan felveszi Önnel a kapcsolatot a szükséges változtatások összehangolása érdekében.

Kérjük szíves megértését és együttműködését arra az eshetőségre, ha az ún.  „Hard Brexit” kivételes esete valósul majd meg (vagyis Nagy-Britannia megállapodás nélkül lép ki az Európai Unióból), hogy szállításait a lehető leghatékonyabbá és  problémamentessé tehessük Önnek.

A legfontosabb előkészítő intézkedéseket tartalmazó Brexit ellenőrző listánkat itt töltheti le.

Amennyiben további kérdése van, kérjük forduljon illetékes DACHSER kirendeltségünkhöz. 

Elolvas
03/19/2020
Jelenlegi legfrissebb Covid-19 miatti rakodási korlátozások

Az alábbiakban megtalálja az Európára vonatkozó jelenlegi rakodási korlátozásokat (lásd link alább). Az élelmiszer-szállítás nem tartozik ide.
A Sixfold szoftver ingyenes térképével a szállítmányozó vállalatok és teherautó-sofőrök láthatják az európai határokon a jelenlegi várakozási időket, és szükség esetén megtehetik a megfelelő előkészületeket.https://covid-19.sixfold.com/

 

Elolvas
05/13/2020
Az élelmiszer útja a boltok polcaira

A magyarországi Liegl & Dachser Kft. a legújabb hűtőtechnológiával, nyomon követési rendszerrel, tanúsított minőségbiztosítással és képzett szakértői gárdával biztosítja ügyfelei számára a szabványosított, professzionális és higiénikus logisztikán alapuló élelmiszer-mozgatást.

Elolvas
06/13/2018
Kimagasló eredmények, erőteljes növekedés a DACHSER-nél

A logisztikai szolgáltató először érte el 6 milliárd EURO feletti forgalmat; a növekedés motorjául továbbra is az európai exportok és az élénk világkereskedelem szolgál.

Elolvas
08/27/2019
Családi vállalatok a minőségért

Az élelmiszergyártó és -forgalmazó vállalatoknak számos kihívással kell megbirkózniuk nap mint nap annak érdekében, hogy termékeik kifogástalan minőségben kerülhessenek az áruházak polcaira. A tárolás és a szállítás is komoly terheket ró rájuk, különösen a speciális, hűtést igénylő élelmiszerek esetén, a forró nyári hónapokban. Így van ezzel a hazai gesztenyepiac meghatározó szereplője, a Prima Maroni is. 

Elolvas
06/04/2018
A DACHSER bővíti LCL szolgáltatásait

A német és európai gyűjtőszállítmányozási piac piacvezetőjeként a DACHSER kiterjedt szárazföldi szállítási hálózattal rendelkezik. A logisztikai szolgáltató emellett a tengeri szállítmányozás terén is szorosan integrált gyűjtőszállítmányozási hálózatot fejleszt: 2018-ban 26 új LCL (less than container load) összeköttetést létesítenek. Meglévő szolgáltatásai közül hat esetében a DACHSER növeli az indulások gyakoriságát: két hét helyett hetente indulnak majd a szállítmányok.

Elolvas
09/27/2019
Liegl&Dachser 20 éves születésnapi családi nap

Nagyszerű és emlékezetes napot töltöttünk együtt szeptember 14.-én a pilisvörösvári telephelyünkön, ahol cégünk 20 éves fennállását ünnepeltük meg.

Elolvas
09/12/2019
Kvíz, kamion és meglepetések a DACHSER-rel az idei Vörösvári Napokon

Komoly érdeklődés övezte kitelepülésünket az idei Vörösvári Napok rendezvénysorozatán, augusztus 17.-én. A sárga-kék színek ismét sikert arattak, idén is több százan látogatták meg standunkat. 

Elolvas