Sajtóközlemények

Ismét növelte éves bevételét a DACHSER

Az árbevétel 1,6%-al nőtt 2019-ben; az európai szárazföldi szállítási volumen 2,9%-kal emelkedett; a DACHSER 151 millió EUR-ót fektetett be logisztikai létesítményeibe és informatikai rendszerébe

A globális gazdaság gyengülésének ellenére a DACHSER képes volt további növekedést elérni 2019-ben. A logisztikai szolgáltató szilárd 1,6 %-al növelte konszolidált nettó árbevételét 5,66 milliárd EUR-ra. Ennek a növekedésnek a mozgatórugója ismét a Road Logistics üzletág volt, ahol a nettó árbevétel 2,9%-al, 4,60 milliárd EUR-ra emelkedett. Ezzel szemben az Air & Sea Logistics üzletágnál 4,1 %-os visszaesés jelentkezett, elsősorban az autóipari ügyfelek légi árufuvarozási szolgáltatások iránti alacsonyabb kereslete miatt.

A DACHSER épít a növekedés mozgatórugójára
A DACHSER épít a növekedés mozgatórugójára

A bevételek csoportszintű növekedését ellensúlyozza a csökkenő küldeményszám és szállított tömeg. Noha a szállítmányok száma körülbelül 3,7%-al, 83,7-ről 80,6 millióra esett vissza, a szállított tömeg csak enyhe stagnálást eredményezett az előző évhez képest, 1,0 %-al, 41,4-ről 41,0 millió tonnára csúszott vissza. "Amikor a gazdasági feltételek széliránya megfordul, a minőség és a megbízhatóság többnek számít mint valaha" - mondta Bernhard Simon, a DACHSER vezérigazgatója. "Ez az oka annak, hogy továbbra is célunk, hogy munkatársaink magasan képzettek és motiváltak legyenek, és amiért folyamatos befektetünk a hálózatunk, folyamataink és IT rendszereink fejlesztésébe."

Amikor a gazdasági feltételek széliránya megfordul, a minőség és a megbízhatóság többnek számít mint valaha. Ez az oka annak, hogy továbbra is célunk, hogy munkatársaink magasan képzettek és motiváltak legyenek, és amiért folyamatos befektetünk a hálózatunk, folyamataink és IT rendszereink fejlesztésébe.

Berhnard Simon, CEO DACHSER

A DACHSER Road Logistics üzletága, mint a cég növekedési mozgatórugója - amely magában foglalja az ipari alapanyagok és késztermékek (European Logistics) és az élelmiszerek (Food Logistics) szállítását és tárolását - továbbra is stabilitást eredményezett. 2019-ben a Road Logistics konszolidált nettó árbevételét 2,9 %-al, 4,47 EUR-ról 4,60 milliárd EUR-ra tornázta. A European Logistics üzletág 3,63 milliárd EUR-val  (+2,4 %-al) járult hozzá a Road Logistics bevételéhez. „A határokon átívelő szolgáltatások továbbra is erőteljesek voltak, és a szerződéses logisztika (Contract Logistics) pozitív fejlődést mutatott egész Európában. Habár az árufuvarozási helyzet 2019 folyamán kiegyensúlyozott volt, a tehergépkocsi-vezetők és a képzett logisztikai szakemberek hiánya továbbra is sarkalatos és sürgető megoldásra váró feladatnak számít Németországban és sok más európai országban”- magyarázza Simon.


A DACHSER Food Logistics üzletága 2019-ben érte el a legdinamikusabb növekedést, mintegy 5,1%-os árbevételi gyarapodást mutatva, 917-ről 964 millió EUR-ra. A küldemények száma 1,7 %-al csökkent, viszont a szállított tömeg  enyhe, 0,6 %-os növekedést mutatott. „A DACHSER Food Logistics üzletága évek óta megbízható pillér üzleti modellünkben” - mondja Simon. "A European Food Network partnereivel kötött szövetségek rendkívül stabilnak és eredményesnek bizonyultak."


Az Air & Sea Logistics üzletágban az árbevétel 2019-ben 4,1 %-al csökkent, 1,19-ről 1,14 milliárd EUR-ra,  a küldemények száma pedig 5,6 %-al esett vissza. "Az Air & Sea Logistics ágazatban az üzleti légkör hatásait érezzük, amelyek nagyon ingadozóak és nagymértékben befolyásolják a világkereskedelem zavarai" - mondja Simon. "Légi- és tengeri árufuvarozási üzletágunkban (ASL)  a német autóipari szolgáltatások iránti gyenge kereslet hatása különösen nyilvánvaló." 2019-ben a DACHSER lépéseket tett ezen üzleti terület fejlesztése  érdekében. Ez magában foglalja az ügyfélportfolió kiterjesztését a Life Sciences / gyógyszeripari termékek, a divat és a sport kereskedelmi cikkek szektorára, valamint a vasúti forgalom bővítésére az Új Selyemúton. A légi- és tengeri szállításoknál, különösen az LCL szállítmányok esetében szorosabban  kapcsolódunk az európai és a belföldi szállítási hálózathoz. Ezen túlmenően a DACHSER saját fejlesztésű TMS rendszerének, az Othello-nak  a bevezetése lényegében befejeződött. „2020 közepére saját szállítmány kezelő  rendszerünket fogjuk használni az összes küldemény 99%-nak kezelésére. A hatékonyság és a termelékenység ebből eredményezhető javulása teszi lehetővé számunkra, hogy további értéket teremtsünk ügyfeleink számára ”- mondja Simon.
 

A koronavírus válságában – A  stabilitás a mentőöv a nehéz mindennapokban

Szolgáltatásainak további javítása érdekében a családi tulajdonban lévő vállalat tavaly 151 millió EUR-ot fektetett be a tranzit terminálok és raktárak építésébe, bővítésébe, valamint IT rendszerek és a műszaki berendezések fejlesztésébe. Hasonló összegű beruházásokat terveznek az idei évre is. A koronavírus kitörése miatt azonban a DACHSER-nek, mint sok más cégnek együttesen azt jelenti, hogy át kell gondolnia üzleti terveit. „Nehéz megjósolni a vírus vállalkozásunkra gyakorolt hatásait; csak annyit tehetünk, hogy újraértékeljük a helyzetet, és ennek megfelelően reagálunk, elszánt és egyben rugalmas megközelítéseket alkalmazva. Az üzleti tevékenységek jelenlegi korlátozásai miatt nem tudjuk elkerülni az ipari alapanyagok szállításának üzletágában a volumen visszaesést, különösen Spanyolországban és Franciaországban. Szolgáltatási portfoliónk sokrétű és különösen nagy hangsúlyt fektettünk eddig is arra, hogy  különböző iparágban tevékenykedő ügyfeleinkkel alakítsunk ki üzleti kapcsolatot, így lehetővé vált, hogy rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a kialakult új helyzethez, kihívásokhoz. Mint logisztikai szolgáltató, kulcsfontosságú láncszemet képezünk az élelmiszeripar alapvető ellátási láncában, és azzal számolunk, hogy ez az üzletág viszonylag stabil marad. ” magyarázza Simon. 


A DACHSER 2019-ben tovább növelte, immár 57% fölé a saját tőkéjét. A jelenlegi mintegy 31 000 dolgozóval a DACHSER több alkalmazottal rendelkezik, mint eddig a vállalat történetében valaha. „Nagyon büszkék vagyunk erre, mert alkalmazottaink az általunk nyújtott szolgáltatás szívét és gerincét képviselik. A munkahely teremtés a legfontosabb prioritásunk 2020-ban ”- mondja Simon. „Szeretnénk továbbra is stabil és megbízható partner maradni az ügyfelek és az alvállalkozók számára. Együtt valós árakkal és méltányos díjazással legyőzzük a koronavírussal körülvett válságot, és megteremtjük az alapot a jövőbeli gyarapodáshoz. "

Kapcsolat Zsuzsanna Szuhay