A városi disztribúció eszköztára

A DACHSER egy folyamatban lévő kutatási projekt keretein belül vizsgálja a városi disztribúció új módjait Európa nagyvárosaiban. Ám egy egyértelmű győztes már biztosan van: a DACHSER moduláris eszköztára a városközpontok utolsó mérföldjeinek kezelésére.

A városi disztribúció eszköztára

Véget nem érő forgalmi dugók, kevés parkolóhely, forgalmi korlátozások az üvegházhatású gázok kibocsátásával párosulva, valamint problémák a részecske kibocsátással és a szén-dioxiddal: a forgalom bajban van számos város központjában—és ez ugyanúgy igaz a személyautókra és a teherautókra is. A Párizshoz és Stuttgarthoz hasonló városokban vezetési tilalmak és behajtási korlátozások vannak érvényben, különösen a dízel járművekre és csúcsforgalomban.

Úttörőként a DACHSER-nek a maga útját járva szükséges a gyűjtőszállítmányozási piacon az innovációkat felfedezni és implementálni, még a konkurencia előtt. Michael Schilling, a DACHSER Road Logistics üzletág üzemeltetési igazgatója így vélekedik: „Célkitűzésünk innovatív, fenntartható üzleti modelleket létrehozni, hogy ügyfeleink árui elérjék a városközpontokat. Azoknak a cégeknek, akik részt kívánnak venni a holnap városi szállítási rendszereinek megtervezésében, a kipróbált és megvizsgált logisztikai megoldásokat innovatív ötletekkel kell kombinálniuk.”

Stefan Hohm, a Corporate Solutions, Research & Development szervezeti egység ügyvezető igazgatója szerint: „A városok és agglomerációk növekedése az egész világon, kombinálva a változó fogyasztói szokásokkal és egyre növekvő környezettudatossággal, új kihívások elé állítják a logisztikát. A környezetvédelmi előírások, forgalmi dugók és változó ügyfélelvárások új megoldásokat igényelnek.” Felelősségi körébe tartozik a „Városi Disztribúció” projekt, amellyel a DACHSER úttörő hálózati innovációk felfedezésére törekszik, az Idea2net elnevezésű stratégiai programjának keretein belül.

Minden város különböző

„A különféle városi terekben szemtől szemben kell a kihívásokkal megküzdenünk,” mondja Hella Abidi, a DACHSER Kutatási & Fejlesztési tanácsadója, aki a Városi Disztribúció Projekt vezetője. Ilyen faktorok a termelés és kereskedelem növekvő individualizációja, számos törvény és szabályzás, az áruk és kisebb méretű küldemények egyre növekvő volumene, valamint nagyobb és sokkal részletesebb ügyfélkövetelmények. „Ám ezek minden nagyvárosban különbözőek.”

Éppen ezért a hatékony és fenntartható városi kézbesítések érdekében a DACHSER proaktív megoldásokkal rendelkező eszköztárat fejleszt, amelyeket az egyes kirendeltségek lokálisan tudnak implementálni, miután megvizsgálták mindegyik nagyvárosi régió topográfiját, demográfiáját és szabályozási struktúráját. „A jövőben kizárólag azok tudnak optimális logisztikai operációt kínálni a városok és nagyvárosi régiók számára, akik meg tudnak birkózni a különleges követelményekkel,” mondja Abidi.

Párbeszéd, folyamatok, technológiák

A DACHSER kutatása nem csupán a multimodális ellátási láncokra és folyamat konfigurációra összpontosít, amely az esti és éjszakai kézbesítések koncepcióiban is tényező, hanem különösképp az innovatív hajtásrendszerek városközponti operációban történő használatára is. Végül, megbízható kalkulációk segítségével sikerült mérhetően csökkenteni az ökológiai lábnyomot.

„Az egyéniségé a legfelsőbb uralom a városi disztribúcióban,” mondja Stefan Hohm. „Mégsem akarunk izolált megoldásokat. Közép és hosszú távú tervünk inkább az, hogy amennyire csak lehet, szisztematikusan kezeljük a zéró kibocsátású zónákat Európában és ennek érdekében implementáljuk a standard folyamatokat.

Ugyanakkor, a sofőrök és ügyfelek értékelik az innovatív járműveket.” Azonban még egy dolog világos, mondja Hohm: „Nem létezik olyan, hogy ingyen ebéd, és ez alól a fenntartható városi disztribúció sem kivétel.”

DACHSER világszerte
Kapcsolat