Több raktér a DACHSER-nél

A nyerges vontatók folyamatos leváltása a DACHSER European Logistics üzletágában optimalizálja a kapacitás kihasználtságot és egyúttal javítja a szállítások szén-dioxid-kibocsátását.

Az új pótkocsik soron következő beszerzésekor a DACHSER idén áprilisa óta már kizárólag az úgynevezett mega-pótkocsikat részesíti előnyben Németországban. Nagyobb rakodóterüknek köszönhetően - egyébként azonos hosszúsággal és szélességgel – hatékonyabb üzemanyag megtakarításra képesek, mint korábban szokásos elődeik, különösen hosszú távok esetén. Németországban a teljes átállás tervezhetően 2027-re fejeződik be, összesen mintegy 680 új mega-pótkocsi üzembe helyezésével. Ezzel egyidejűleg a következő években összesen 24 európai országban is elkezdődik a váltás ott, ahol a DACHSER European Logistics üzletága rendelkezik kirendeltséggel.

A nyerges vontatók folyamatos leváltása  a DACHSER European Logistics üzletágában optimalizálja a kapacitás kihasználtságot és egyúttal javítja a szállítások szén-dioxid-kibocsátását.
A nyerges vontatók folyamatos leváltása  a DACHSER European Logistics üzletágában optimalizálja a kapacitás kihasználtságot és egyúttal javítja a szállítások szén-dioxid-kibocsátását.

Az úgynevezett mega-pótkocsik hossza és szélessége megegyezik a szokásos pótkocsikkal, összmagasságuk pedig 4 méter alatt marad, ami a Németországban megengedett legnagyobb járműmagasság. Belső magasságuk azonban 20 cm-rel nagyobb, mivel a rakodási terület alig 100 centiméterrel van az út felszíne felett. Mindez 8 köbméterrel több rakteret eredményez. Kétszintes rakodás esetén egy mega-pótkocsi 67 euro raklap számára kínál helyet. Ez már közel áll a két csereszekrényes szerelvény kapacitásához, - ami azonban még így is öt raklappal nagyobb rakteret kínál, mint a mega-pótkocsik, így ezért ez továbbra is megmarad a DACHSER  szállítmányozó eszközének.

A gyűjtőáruk esetén nem a maximálisan megengedett 40 tonnás össztömeg a korlátozó tényező, hanem a rendelkezésre álló rakodási volumen. A nagyobb raktér nagyobb kapacitás kihasználtságot eredményez; ami a mega-pótkocsik esetében akár 18 százalékos többlet lehetőséget jelent. Mindez kedvezőleg hat a szén-dioxid kibocsátásra és a szállítási futamidőre is egyben

Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase, DACHSER

„A DACHSER 50 évvel ezelőtt úttörő szerepet játszott a csereszekrények piaci bevezetésében, ami továbbra is etalonnak számít a rendelkezésre álló rakodótér hatékony tervezhetőségében. "Jelenleg első kiemelt gyűjtőáru szállítmányozó szolgáltatóként szeretnénk Európában mega-pótkocsikat használni a szabvány pótkocsik helyett. ”- mondja Alexander Tonn, COO Road Logistics DACHSER. „A mega-pótkocsik megvásárlása drágább, de nagyobb költséghatékonyságuk élettartamuk alatt biztosítja a megtérülést. Ezenkívül ez a folyamathatékonyság terén elért eredmény is hozzájárul hosszú a távú klímavédelmi stratégiánkhoz.”

Középpontban a hatékony logisztika és technológiai innováció

Ennek a stratégiának a megvalósítása során a DACHSER elsődlegesen a hatékony logisztikai folyamatokra és a technológiai innovációra összpontosít. A vállalat meggyőződése, hogy íly módon lehet legeredményesebben teljesíteni a Párizsi Klímavédelmi Megállapodás által meghatározott azon célt, hogy a Föld légkörének felmelegedését 2 Celsius fok alatt tudjuk tartani, valamint hogy megvalósítsa az EU-val és sok más országgal közös közép-és hosszú távú klímavédelmi célkitűzéseit. A DACHSER mindezt szoros együttműködésben képzeli el azon ügyfelekkel, akik szintén nyitottak az új innovatív alacsony vagy nulla kibocsátású szállítmányozási technológiák iránt. Klímavédelmi kezdeményezései során a cég 4 fő tevékenységi területre összpontosít: a folyamat optimalizálás, energiahatékonyság, a kutatás és fejlesztés, valamint a vállalati önkéntesség. Ez alatt az a társadalmi felelősségvállalás értendő, ami már túlmutat a vállalat közvetlen üzleti érdekein.  

Kapcsolat Zsuzsanna Szuhay