A DACHSER ecocombikkal bővíti ki nemzetközi járműflottáját

A hollandiai Zevenaarban működő DACHSER kirendeltség kibővítette járműflottáját egy hosszabb, nehezebb nyergesvontató (LHV- Longer Heavier Vehicle) üzembe helyezésével a németországi Frankfurtba történő kiszállításaihoz. Az ecocombi néven is ismert új nyergesvontató 30 %-al több rakteret kínál és jelentősen hozzájárul a forgalom és károsanyag kibocsátások csökkentéséhez egyaránt.

Az ecocombi jelentős előnyöket kínál a környezet és a logisztika számára egyaránt.

A DACHSER már 2009 óta alkalmaz ecocombikat Hollandiában, amik mostantól fogva már  napi indításokkal, meghatározott futamidőkkel fognak gondoskodni a küldemények frankfurti kiszállításáról.  "Nagyon büszkék vagyunk erre az új fejlesztésre" - mondja Stefan Raimondo, a DACHSER Zevenaar Logisztikai Központjának vezérigazgatója. „A vállalaton belül mi folyamatosan törekszünk logisztikai folyamataink fenntarthatóbbá és hatékonyabbá tételéhez. A Van Ooij partnerünkkel folytatott szoros és zökkenőmentes együttműködésnek köszönhetően ezt most egy együttes sikernek könyvelhetjük el."

Az ecocombi jelentős előnyöket kínál a környezet és a logisztika számára egyaránt. Szállítmányonként  akár 30%-al  nagyobb mennyiséget képes kiszállítani, ami valamivel több üzemanyagot igényel ugyan, de ezzel a DACHSER évente 124 járatot spórolhat meg ezen az útvonalon, vagyis összességében 60 750 kilométert. Mindemelett még 20.000 liter gázolaj, vagyis körülbelül 63.000 kilogramm üvegházhatást okozó gáz megtakarítását is teszi lehetővé.

Hollandiában más jogszabályok vannak érvényben mint Németországban, ahol nem minden jármű-kombináció használata engedélyezett. Hollandiában például más előírások vonatkoznak a fordulási sugárra mint Németországban. A TÜV által tesztelt, 25 méter hosszú Actros EuroCombi fordulási sugara mindössze 12,5 m és WABCO tengelyterhelés-mérőműszerrel és tolatókamerával van felszerelve. A járművezetőket elméleti és gyakorlati vizsga útján képzik ki a holland járművezetői engedélyeket kiadó hatóságnál (CBR) hogy megfeleljenek a szükséges követelmény rendszernek.

Aat van der Meer, a DACHSER Benelux ügyvezető igazgatója örül annak, hogy az ecocombik alkalmazása nemzetközileg is erőteljesebb lendületet vesz. 2009-ben a DACHSER Hollandia volt az egyik első szállítmányozó vállalat, akik ecocombikkal történő áruszállításokat vezettek be. „A jelentős üzemanyag- és szén-dioxid-megtakarítás mellett az új járműszerelvények  alkalmazása - különösen a nemzetközi útvonalakon - segíthet megoldani a jelenlegi és a jövőbeli járművezetői hiány egy részét. Ez egy win-win szemlélet, ami mindenki számára kölcsönös előnyöket biztosít. Ezért most azon dolgozunk, hogy egy újabb ecocombi járattal tudjuk bővíteni meglévő hálózatunkat németországi desztinációk felé.” 

Középpontban a hatékony logisztika és a technológiai innováció

Ennek a stratégiának a megvalósítása során a DACHSER elsődlegesen a hatékony logisztikai folyamatokra és a technológiai innovációra összpontosít. A vállalat meggyőződése, hogy íly módon lehet legeredményesebben teljesíteni a Párizsi Klímavédelmi Megállapodás által meghatározott azon célt, hogy a Föld légkörének felmelegedését 2 Celsius fok alatt tudjuk tartani, valamint hogy megvalósítsa az EU-val és sok más országgal közös közép-és hosszú távú klímavédelmi célkitűzéseit. A DACHSER mindezt szoros együttműködésben képzeli el azon ügyfelekkel, akik szintén nyitottak az új innovatív alacsony vagy nulla kibocsátású szállítmányozási technológiák iránt. Klímavédelmi kezdeményezései során a cég 4 fő tevékenységi területre összpontosít: a folyamat optimalizálás, energiahatékonyság, a kutatás és fejlesztés, valamint a vállalati önkéntesség. Ez alatt az a társadalmi felelősségvállalás értendő, ami már túlmutat a vállalat közvetlen üzleti érdekein.  

Kapcsolat Zsuzsanna Szuhay